اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد تویسرکان:

حضرت فاطمه(س) الگوی واقعی یک جامعه کامل است

مدیر دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تویسرکان با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) تنها برای زنان الگو نیست بلکه الگوی بی‌مانند برای همه اقشار جامعه است، گفت: باید زندگی ایشان را سرلوحه قرار داد.

حضرت فاطمه(س) الگوی واقعی یک جامعه کامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد واحد تویسرکان در پایان دهه دوم ایام فاطمیه با مدیحه‌سرایی مداح اهل بیت(ع) در مسجد این نهاد در تویسرکان در سوگ بزرگ بانوی اسلام بر سینه زدند و اشک ماتم ریختند. 

حجت‌الاسلام حجت بت‌شکن در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع دانشجویان در مسجد دانشگاه آزاد واحد تویسرکان با تسلیت شهادت دخت نبی اکرم (ص) اظهار داشت: زن در اسلام دارای جایگاهی والایی است، بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) بهترین الگو از همه حیث برای زنان در هر عصر و دوره‌ای است.

وی بزرگترین الگو واقعی برای زنان را کاربری کردن تمام لایه‌های زندگی فردی و اجتماعی حضرت‌ فاطمه (س) دانست و تصریح کرد: الگوبرداری از ایشان در وهله نخست خانواده را خوشبخت و سعادتمند خواهد کرد و دستاورد بزرگتر آن اساس و بدنه اجتماع را بیمه خواهد کرد.

مدیر دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) تنها برای زنان الگو نیست بلکه الگوی بی‌مانند برای همه اقشار جامعه است، ابراز داشت: اگر مردم ما در هر حوزه از زندگی خود از رفتار، منش و کردار بزرگ بانوی اسلام پیروی کنند هیچ حربه و ترفندی از سوی دشمنان بر مسلمانان اثرگذار نخواهد بود.

وی امام‌شناسی و زمان‌شناسی را از ویژگی‌های بارز و برجسته حضرت زهرا(س) عنوان کرد و متذکر شد: حضرت فاطمه (س) برای صیانت و حفاظت از ولایت و امامت تا پای جان خود ایستادگی کرد و در هر برهه و زمان حامی و پشتیبان امام زمان خود بود.

بت‌شکن، حیا و آبروداری و مبارزه منفی را بخشی از وصیتنامه بزرگ بانوی اسلام برشمرد و تأکید کرد: ایشان بر انجام واجبات و محرمات به ویژه حفظ عفاف و حجاب تاکید داشتند چرا که این مهم ضامن سلامت و پیشرفت زن و جامعه است.

وی یکی از شیوه‌های دفاع از ولایت و دین اسلام  دخت پیامبر(ص) را مبارزه منفی عنوان و تأکید کرد: نمونه مبارزه حضرت زهرا (س) به این سبک طرد ابوبکر و عمر از خود بود.

مدیر دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان اذعان کرد: فاطمه (س) با مبارزه منفی خود نهال امامت را آبیاری کرد و در نهضت خود نخستین دانشگاه دفاع از مکتب امامت و ولایت را بنیان گذاشت.

وی با اشاره به اینکه بزرگ بانوی اسلام به پیروان مکتب خود آموخت که برای دفاع از امام و پیشوای خود باید با روش‌های مختلف مبارزه کرد، متذکر شد: پیام حضرت فاطمه زهرا (س) در تاریخ طنین‌انداز شد و در سند و روزشمار پرفروغ مکتب شیعه ثمر داد و نخبگان و ایثارگران زیادی را برای اسلام تربیت کرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول