اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قم:

جلوی ورود فرهنگ‌های غلط به ورزش گرفته شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بر اهمیت جلوگیری از ورود فرهنگ‌های غلط همراه با رشته‌های ورزشی وارد شده از غرب و شرق و تقویت نکات مثبت فرهنگی این رشته‌ها تاکید کرد.

جلوی ورود فرهنگ‌های غلط به ورزش گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین نشست هم‌اندیشی با موضوع فعالیت‌های فرهنگی در ورزش با حضور مدیران باشگاه‌های ورزشی خصوصی استان قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد و در آن پیرامون ارتقای مسائل فرهنگی در ورزش بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست صمیمی که بیش از 40 نفر از مدیران باشگاه‌های خصوصی ورزش قم در آن حضور داشتند، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بخشی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این اداره کل را تشریح کرد.

روح‌الله رمضانی در ادامه بیان داشت: از نقاط مثبت ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت ‌بدنی پیش‌بینی چارت تشکیلاتی منسجم در زمینه ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی ورزش در جایگاه معاونت و اداره فرهنگی تربیتی بوده که در طولانی مدت اثرات چشمگیری را در رشد و پیشرفت صحیح ورزش در ابعاد چهار‌گانه ورزش اعم از قهرمانی‌، حرفه‌ای‌، همگانی و پرورشی به دنبال خواهد داشت.

وی توجه به فرهنگ غنی ورزش کشور و بومی‌سازی فرهنگی رشته‌های ورزشی را شرط لازم برای رشد صحیح رشته‌های ورزشی دانست و یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهمی که مورد غفلت واقع شده جلوگیری از ورود فرهنگ‌های غلط همراه با رشته‌های ورزشی وارد شده از غرب و شرق به کشور و تقویت نکات مثبت فرهنگی این رشته‌ها محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: نقش باشگاه‌های ورزشی به عنوان خط مقدم برنامه‌های فرهنگی در ورزش نقشی تاثیرگذار و اساسی است و مدیران باشگاه‌ها با گزینش مربیان اصلح در ابعاد مختلف اعم از ابعاد ورزشی و فرهنگی می‌توانند در تقویت فرهنگ ورزش در جوانان ورزشکار به صورت وی‍ژه تاثیرگذار باشند.

وی ضمن تشریح مهمترین فعالیت‌های فرهنگی مورد نظر اداره کل ورزش و جوانان استان قم، توجه به مسائل فرهنگی و ورزشی از قبیل تقویت روحیه پهلوانی و جوانمردی، احترام به پیشکسوت، داور و مربی، احترام به قانون، احترام به زمین تمرین و رعایت آداب مربوط به رشته ورزشی را از مهمترین رویکردها عنوان کرد.

رمضانی همچنین بیان داشت: به منظور گسترش فعالیت‌های مذهبی در باشگاه‌های ورزشی و لزوم دقت نظر و حساسیت ویژه در این ارتباط، باشگاه‌های ورزشی باید ارتباط خود را با موسسات فرهنگی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تقویت کنند که این بهترین راهکار برای توسعه فعالیت‌های مذهبی در اماکن ورزشی به شمار می‌رود.

در پایان این نشست هم‌اندیشی، مدیران باشگاه‌های ورزشی نظرات خود را در زمینه نحوه ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی ارائه کردند و مقرر شد به عنوان نخستین برنامه فرهنگی، اردوی فرهنگی تربیتی از منتخبین باشگاه‌های شرکت‌کننده در این جلسه توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شود.

انتهای پیام/78002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول