اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته بین‌الملل ستاد بزرگداشت شهید مطهری خبر داد

ترجمه آثار شهید مطهری به 34 زبان زنده دنیا

عضو کمیته بین‌الملل ستاد بزرگداشت شهید مطهری گفت: در حال حاضر آثار شهید مطهری به 34 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود.

ترجمه آثار شهید مطهری به 34 زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد زنگنه ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله امینی اظهار داشت: در حال حاضر آثار شهید مطهری به 34 زبان زنده دنیا ترجمه و 700 عنوان کتاب از آثار ایشان تجدید چاپ شده است.

وی از فعالیت نهادها و سازمان‌ها برای برپایی مراسم‌های بزرگداشت شهید مطهری و تجدید چاپ آثار وی خبر داد و افزود: 70 رایزن فرهنگی در خارج از کشور، موضوع سالگرد مطهری را در دستورکار دارند، اما یکسری برنامه‌های خاص است که بنیاد انجام می‌دهد.

عضو کمیته بین‌الملل ستاد بزرگداشت شهید مطهری با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های دائمی در 10 کشور جهان بیان داشت: دوره‌های سیر مطالعاتی در بسیاری از کشورها از جمله تونس، بوسنی، اندونزی، کشمیر و لبنان نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌های این کشورها با انعقاد قراردادهایی به موازات دروس آکادمیک، دوره‌های مطالعاتی استاد را ارائه می‌کنند، اذعان داشت: بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویان خارج از کشور پیرامون شهید مطهری است که از سوی بنیاد به صورت غیرمستقیم حمایت می‌شوند.

زنگنه ادامه داد: 20 هزار کاربر، موضوعاتی با عنوان اندیشه‌های مطهری به زبان‌های اردو و عربی در محیط مجازی باز کرده‌اند.

عضو کمیته بین‌الملل ستاد بزرگداشت شهید مطهری در پایان تأکید کرد: طی سه سال گذشته حداقل بیش از یک میلیون نفر با آثار و افکار شهید مطهری آشنا شده‌اند و ما به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسایی مطهری شناسان به عنوان سفیر اندیشه‌های مطهری هستیم.

انتهای پیام/78001/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول