اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه قم:

دکترین سپاه اجرایی کردن منویات ولی فقیه است

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: سپاه دکترین دفاعی خود را تمام و کمال بر پایه استمرار و اجرایی کردن منویات ولی فقیه قرار داده است.

دکترین سپاه اجرایی کردن منویات ولی فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، رضا فقیهی با اشاره به تاریخچه تشکیل سپاه گفت: عده‌ای از جوانان انقلابی در اوایل انقلاب و به امر رهبر و ولی فقیه خود، دسته‌ها و گروه‌های کوچکی تشکیل دادند و به تدریج سپاه شکل گرفت و در هر جا که نیاز بود به ویژه در آشوب‌های کردستان برای ایجاد آرامش حضور می‌یافتند.

وی با بیان اینکه لشکر هفده علی بن ابیطالب(ع) نیز در ابتدا گردان و سپس تیپ حضرت معصومه(س) بود و بعدها به لشکر ارتقا یافت، گفت: نخستین خواسته ولی فقیه و فرمانده کل قوا این بود که دشمن متجاوز باید به بیرون از مرزها رانده می‌شد و طبیعی بود که سپاه خط شکنی کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) یادآور شد: لشکر هفده علی بن ابیطالب(ع) با توکل به خدا این توفیق را داشت که در تمام صحنه‌های نبرد خط شکنی کرد و به عنوان نمونه، گردان‌های لشکر هفده در عملیات مرصاد موفق عمل کردند.

فقیهی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس، سپاه دکترین دفاعی خود را تمام و کمال بر پایه استمرار و اجرایی کردن منویات ولی فقیه قرار داده است.

وی با بیان اینکه سپاه علی بن ابیطالب(ع) در پازل سپاه‌های استانی کشور، عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا را نصب‌العین خود قرار داده است، گفت: سپاه تمام عملکرد و توانمندی خود را بر اساس اجرای مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری تنظیم و تقویت می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) به موضوع بصیرت اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که حضرت آقا بصیرت و دشمن شناسی را مطرح می‌کنند ما باید هم اطلاعات خوبی از دشمن داشته باشیم و هم اقدامات لازم را در سطح جامعه انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین در این مورد برنامه سپاه این است که اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان و جوانان در رده‌های مختلف توجیه شوند که چگونه دشمن را بشناسند و با دسیسه‌های آن مقابله کنند.

فقیهی گفت: تشکیل گردان‌های الزهرا(س)، عاشورا، بیت المقدس امام علی(ع) و امام حسین(ع) نیز در راستای حفظ آمادگی و بسیج نیروهای مردمی در برابر دشمن است تا با جهت‌گیری از فرمایشات ولی فقیه زمان خود در صورت تهدید دشمن وارد عمل شده و با خط شکنی در هر برهه‌ای از زمان، به دفاع از منافع و ارزش‌های نظام اسلامی بپردازند.

انتهای پیام/2258/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول