اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

ولی فقیه نقش پدر جامعه اسلامی را دارد

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: هر خانواده و جامعه‌ای به بزرگ و سرپرست نیاز دارد و ولی فقیه در واقع رهبر و پدر جامعه اسلامی است.

ولی فقیه نقش پدر جامعه اسلامی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در جمع پرسنل سپاه انصارالمهدی(عج) استان تهران اظهار کرد: دسته‌ای از انسان‌ها دارای قلب پر از ایمان هستند و در صورت شنیدن سخنان حق بلافاصله آن را می‌پذیرند و منقلب می‌شوند زیرا آمادگی‌ آنها بالاست.

وی افزود: بالاتر رفتن درجه معنوی انسان‌ها به لباس و شغل بستگی ندارد و تنها تقوای درونی و قلب‌های پاک که مورد رضایت الهی باشند ارتقا می‌یابند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن دل‌های پاک در صورت شنیدن سخنان حق ایمانشان بیشتر می‌شود گفت: در مقابل برخی انسان‌ها هم دارای قلب‌های مریضی هستند که وقتی آیات الهی بر آنها عرضه می‌شود سیاه‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: آدمی دارای اراده و اختیار است و خود می‌تواند انتخاب کند که در چه گروهی قرار گیرد؛ به عبارت دیگر حضور در اصحاب یمین یا اصحاب شمال بسته به عملکرد انسان‌هاست.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به جاری شدن اشک از چشمان افرادی که دارای قلب پاک هستند خاطرنشان کرد: این گریه که حاکی از عشق به خداوند است اشک شوق بوده و مومنان واقعی این ویژگی را دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: امام راحل همواره می‌فرمودند عالم محضر خداست و سعی کنید در محضر خداوند گناه نکنید؛ این سیره اخلاقی و عملی باید در دستور کار همه مومنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آدمی باید همواره خود را در پیشگاه خداوند حاضر ببیند و بداند پروردگارش ناظر بر اعمال اوست ابراز کرد: چنانچه انسان بخواهد این چنین باشد باید از رسول و اهل بیت(ع) و در زمان غیبت از ولی فقیه جامع الشرایط پیروی کند.

آیت‌الله علوی گرگانی اهمیت اصل ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و گفت: هر خانواده و جامعه‌ای به بزرگ و سرپرست نیاز دارد و ولی فقیه در واقع رهبر و پدر جامعه اسلامی است و با توجه به ضرورت رهبری عاقل‌ترین و عادل‌ترین افراد، ولی فقیه که این ویژگی‌ها را دارد از نظر عقلی و نقلی شایستگی رهبری نظام را دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در همه اعصار مراجع تقلید به عنوان ولی فقیه جامع ایفای نقش کرده‌اند و در جمهوری اسلامی نیز شایسته‌ترین آنها زمام امور را در دست دارد و این اصل در واقع افتخاری برای نظام اسلامی است.

انتهای پیام/78004/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول