اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ سعیدی‌کیا:

نقاط مثبت و منفی در نقد باید بیان شود

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی ما می‌خواهیم نقد کنیم باید نقاط مثبت و منفی را بیان کنیم.

نقاط مثبت و منفی در نقد باید بیان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد سعیدی‌کیا عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف دولت‌های گذشته را باید بر اساس نظر مقام معظم رهبری پیگیری کنیم اظهار داشت: وقتی ما می‌خواهیم نقد کنیم باید نقاط مثبت و منفی را بیان کنیم.

وی ادامه داد: اینکه به صورت افراطی فقط نقاط ضعف و یا قوت را مطرح کنیم این درست نیست و تحلیل باید کامل باشد و در مورد دولت فعلی گفتمان انقلابی نخستین نقطه قوت دولت احمدی‌نژاد بود که البته بعدها به ضعف گرائید.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به دیگر نقاط قوت دولت نهم و دهم اشاره کرد و یادآور شد: ارتباط گسترده مردمی با برگزاری سفرهای استانی یکی‌دیگر از نقاط قوت بود چرا که در این جریان سفر به اعماق کشور و شناخت آنها و ارتباط گسترده مردمی را شاهد بودیم.

وی پیگیری و نظارت بر پروژه‌ها و شروع به اجرای هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد دانست.

سعیدی‌کیا در ادامه سخنانش ساخت مسکن مهر و مسکن روستایی، تقویت کسب دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و سهمیه‌بندی بنزین را نیز از دیگر نکات مثبت دولت احمدی‌نژاد قلمداد کرد.

وی این دولت را پرکار دانست و ادامه داد: برقراری ارتباط با آمریکای جنوبی و توسعه روابط با افریقا و توجه به کارهای عمرانی از فعالیت‌های خوب و نقاط قوت این دولت بود.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در ادامه به نقاط ضعف دولت نهم و دهم پرداخت و ابراز داشت: کارهای عمرانی که در دولت فعلی انجام گرفته کار خوبی بود اما به علت وعده‌های زیادی که داده شد طرح‌های نیمه‌تمام زیادی را معطل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران دولت فعلی اقتصاد نابه‌ سامان شد بیان داشت: ما در این دوران شاهد افت سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال بودیم به طوری که بیکاری افزایش یافت و نابسامانی اقتصادی به ایجاد تورم بالا در جامعه دامن زد.

سعیدی‌کیا ادامه داد: رشد اقتصادی در دوران دولت فعلی بین صفر تا سه درصد بود که این رشد پایین اقتصادی برای کشور خیلی زیان‌آور است.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف دولت فعلی افت شدید ارزش پول ملی است که مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور و زندگی مردم ایجاد کرد.

*بی‌توجهی به برنامه‌ریزی در دولت احمدی‌نژاد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بی‌توجهی به برنامه‌ریزی یکی دیگر از نقاط ضعف این دولت است تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که مغز متفکر، برنامه‌ریز و نظارت‌گر کشور را نابود کردیم و باید این سازمان را دوباره احیا کرد.

وی در ادامه به تغییرات شدید مدیریتی در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: کابینه‌ای که در شهریور ماه سال 84 از مجلس رأی گرفت و تعداد آن 21 نفر بود امروز در دولت دهم از آن کابینه فقط یک نفر باقیمانده و آن هم سر جای خودش نیست.

سعیدی‌کیا ادامه داد: تغییرات مدیریتی شدید باعث می‌شود که مسئولان نتوانند برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند و به صورت روزمره کار می‌کنند که روزمرگی نیز به مصلحت کشور نیست و نمی‌تواند سامان خوبی را در کشور ایجاد کند.

وی بی‌توجهی به قانون را یکی دیگر از نقاط ضعف دولت فعلی دانست و خاطرنشان کرد: اگر یک مدیر ارشد  قانونی را خوب نداند و آن را اجرا نکند به این معنا است که مقرراتی که خودش به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌کند زیردستی‌ها نیز می‌گویند خوب نیست و اجرا نمی‌کنند و این مسئله نابسامانی را در کشور به وجود می‌آورد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پایان گفت: من معتقدم حتی اگر قانونی که خوب نیست تا زمانی که وجود دارد باید اجرا شود و اگر توانایی هست از طریق قانون آن را اصلاح کنند.

انتهای پیام/89019/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول