اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خبر داد

استقرار 4297 شعبه اخذ رای در خوزستان/ آغاز کار تبلیغات کاندیدا از 16 خرداد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: کار تبلیغات کاندیدای انتخابات شوراها از 16 خردادماه سال جاری آغاز و تا 22 همان ماه ادامه دارد.

استقرار 4297 شعبه اخذ رای در خوزستان/ آغاز کار تبلیغات کاندیدا از 16 خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدکریم حسینی ظهر امروز در نشست خبری که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی بنا بر اصل ششم قانون اساسی، مردم مسیر انتخابات را تعیین می‌کنند و امور کشور با اتکا به آرای عمومی در دست اقشاری از مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: قطعا نمود اصلی حماسه سیاسی در فرمایشات رهبری، موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است به همین دلیل عوامل انتخابات مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

*مشارکت حداکثری را فراهم خواهیم کرد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان افزود: انتخابات یک امر سرنوشت‌ساز بوده و تاثیرات داخلی و خارجی آن برای ما ثابت شده است پس زمینه‌های لازم برای یک انتخابات با شکوه و همراه با مشارکت حداکثری را در استان فراهم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: خوزستان همچون سایر استان‌ها ستاد انتخابات را تشکیل داده و پیش از سال جاری عملیات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی با صلابت را انجام داده است و از هر جهت آمادگی لازم را دارد.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات شوراها از گستردگی زیادی برخوردار است جمع آوری آمار از 76 شهر و 2005 روستا صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون نزدیک به 15 هزار نفر برای چهارمین دوره انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند که 14 هزار نفر از این تعداد را آقایان تشکیل می‌دهند.

*12 خرداد؛ اعلام نظر قطعی هیئت نظارت در مورد صلاحیت‌ها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: در این دوره از انتخابات 3 هزار و 400 نفر در قالب شهرها و بیش از 11 هزار نفر در بخش روستاها ثبت نام کرده‌اند در حالی که در دوره قبل از 12 هزار و 800 نفر ثبت نام به عمل آمده بود.

وی اظهار کرد: از همان روز اول ثبت نام بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز شده و تا 10 روز پس از پایان ثبت نام ادامه دارد. حسینی با بیان اینکه همچنین در روز 12 خردادماه از سوی هیئت نظارت استان نظر قطعی اعلام خواهد شد، افزود: کار تبلیغات از 16 خردادماه سال جاری آغاز شده و تا 22 همین ماه ادامه دارد.

*رسیدگی به شکایات کاندیدا از 29 اردیبهشت تا یکم خرداد

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از 29 اردیبهشت ماه تا یکم خردادماه نسبت به شکایات خود رسیدگی کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در 52 شهر استان اعضای منتخب پنج نفر بوده و در هشت شهر انتخابات هفت نفره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در شش شهر استان انتخابات 9 نفره، در هفت شهر انتخابات 11 نفره و در دو شهر دزفول و آبادان اعضای منتخب 13 نفر است.

وی با اشاره به اینکه در کلان شهر اهواز اعضای منتخب 21 نفر است، عنوان کرد: در شهرستان‌های کارون، حمیدیه و باوی به صورت مستقل انتخابات انجام می‌شود.

حسینی اضافه کرد: در شهر کوت عبدالله با توجه به جمعیت شهری 63 هزار نفری  اعضای منتخب 9 نفر هستند، همچنین در شهر حمیدیه با توجه به جمعیت شهری 20 هزار و 982 نفری اعضای منتخب هفت نفر است، در شهرهای ملاثانی، شیبان و ویس که جز شهرستان باوی هستند به ترتیب انتخابات پنج نفره، هفت نفره و پنج نفره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سرشماری سال 90 جمعیت استان 4 میلیون و 531 هزار و 720 نفر است که جمعیت شهری 3 میلیون و 251 هزار و 881 نفر و جمعیت روستایی یک میلیون و 279 هزار و 839 نفر است.

*50 هزار نفر، ناظر بر انتخابات

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه همچنین تعداد شعب اخذ رای 4 هزار و 297 شعبه است، افزود: نزدیک به 50 هزار نفر کار اجرا و نظارت و امنیت بر این دوره از انتخابات را بر عهده دارند.

وی در پایان گفت: با توجه به فضای سیاسی کشور و بین‌الملل و تجاربی که در انتخابات قبلی داریم معتقدم که حضور و مشارکت مردم بیش از گذشته بوده تا این امر موجب یاس و ناامیدی دشمنان باشد.

انتهای پیام/ 72001/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول