اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی کاشان:

ثبت‌نام 241 داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای شهر کاشان

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری کاشان تعداد داوطلبان برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان و پنج شهر تابعه آن را 241 نفر ذکر کرد.

ثبت‌نام 241 داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای شهر کاشان

حجت‌الاسلام حبیب‌الله یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: برخی از داوطلبان جوان شرکت‌کننده در انتخابات شورای شهر کاشان علاوه بر بیکاری و یا حتی تجرد، از تجربه و توانمندی کار اجرایی و مدیریتی برخوردار نیستند.

وی تعداد داوطلبان برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان و پنج شهر تابعه آن را 241 نفر ذکر کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری کاشان با تأکید بر محاسبه داوطلبانی که اقدام به تکمیل نواقص مدارک خود کرده‌اند، افزود: از این تعداد 152 نفر از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخاب در شورای اسلامی شهر کاشان و 89 نفر از آنها برای انتخاب در شورای شهرهای قمصر، برزک، جوشقان و کامو، مشکات و نیاسر نامزد شده‌اند.

یوسفی با اشاره به نبود داوطلب زن در دو شهر نیاسر و برزک تصریح کرد: این در حالی است که از مجموع 152 نفر داوطلب برای انتخاب در شورای شهر کاشان 144 نفر مرد و 9 نفر آنها زن است.

به گفته وی، در شهرهای قمصر 30 نفر (چهار زن و 26 مرد)، جوشقان و کامو 18 نفر (سه زن و 15 مرد)، مشکات 18 نفر(چهار زن و 14 مرد)، برزک 10 مرد و شهر نیاسر نیز 13 مرد برای انتخاب در شورای اسلامی شهر ثبت‌نام کردند.

یوسفی اکثریت داوطلبان کاشان را از شخصیت‌های بازنشسته و باتجربه در امور اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: شرکت این افراد در این دوره با توجه به تجربه مدیریتی‌شان می‌تواند توانمندی و کارآیی مؤثری در خدمت به شهر و شهروندان داشته باشد.

وی زمان پایان فرآیند بررسی صلاحیت‌ کاندیداها را 18 اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و گفت: اسامی نامزدها پس از طی مراحل بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت شهرستان کاشان، استان اصفهان و تائید نهایی در وزارت کشور اعلام می‌شود و نامزدها پس از تأیید صلاحیت به مدت هفت روز از 16 تا 23 خردادماه فرصت تبلیغات دارند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری کاشان با اشاره به انتخاب هشت نفر به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخابات در کاشان از بین 30 نفر از معتمدان با نظارت فرماندار و هیئت نظارت این شهرستان بیان داشت: فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و رئیس اداره ثبت احوال شهرستان از اعضای ثابت هیئت اجرایی به شمار می‌روند.

یوسفی در پایان تعداد اعضای شورای اسلامی شهرستان کاشان را 13 نفر ذکر و تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها تا 20 هزار نفر جمعیت پنج نفر و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هفت و 9 نفر هستند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیست و چهارم خردادماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول