اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

گردش اقتصادی آبزی‌پروران مازندران 400 میلیارد تومان بوده است

مدیرکل شیلات استان مازندران از 412 میلیارد تومان گردش اقتصادی تولیدات آبزی‌پروری استان خبر داد.

گردش اقتصادی آبزی‌پروران مازندران 400 میلیارد تومان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران،حسن حبیب‌نژاد اظهار داشت: گردش اقتصادی تولیدات ‏بخش آبزی‌پروری مازندران در سال گذشته بیش از 412 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه بهره‌بردار از طرح‌های شیلاتی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه ‏در کشور یاد می‌کند، افزود: استان مازندران با داشتن توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در آب‌های داخلی به منظور توسعه ‏فعالیت‌های آبزی‌پروری شامل 17 هزار هکتار در آببندان‌ها، رودخانه‌های مهم شیلاتی، چشمه‌ها و وجود مناطق ‏کوهستانی و دمای مناسب در منطقه مرکزی استان فعالیت‌های شیلاتی استان را در جایگاه ویژه و ممتازی در سطح کشور ‏رسانده است.

حبیب‌نژاد تصریح کرد: به نحوی که شیلات مازندران طی چند سال متوالی رتبه اول آبزی‌پروری و ‏مقام دوم در تولید ماهیان سردآبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی به اشاره به اینکه در سال گذشته بیش  ‏از 2 هزار و 500 واحد آبزی‌پروری در بخش‌های مختلف پرورش ماهیان گرم آبی، سردآبی، زینتی و خاویاری به تولید آبزیان ‏پرورشی و عرضه آن به بازار فعالیت داشته است، افزود: در سال گذشته 45 هزار و 910 تن ماهیان گرم آبی، 16 هزار و 536 تن ماهی سرد ‏آبی، 127 تن ماهی خاویاری پرورشی، حدود 3.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان تولید شد.

این مسئول در ادامه از تکثیر ‏بیش از 82 میلیون قطعه بچه ماهی پرورشی در استان خبر داد و افزود: گردش اقتصادی تولید آبزیان پرورشی در منابع ‏آب‌های داخلی در سال 91 بیش از 4 هزار و 122 میلیارد ریال معادل 412 میلیارد و 220 تومان بوده که نشانگر جایگاه والای ‏فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان و کشور است.

حبیب‌نژاد با تأکید بر اینکه زمینه برای سرمایه‌گذاری ‏در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری استان مناسب و مهیا است، تصریح کرد: با توجه به استقبال کشورهای آسیای میانه ‏از محصولات شیلات استان برنامه توسعه کیفی محصولات و نیز تسهیل در صادرات آبزیان از جمله برنامه‌های در دست ‏اجرای شیلات استان است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر به طور منظم در بخش‌های مختلف آبزی‌‏پروری استان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول