اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تغذیه بیمارستان گلستان اهواز:

بهترین نوشیدنی فصل گرما آب و بدترین نوشابه‌های گازدار است

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان گلستان اهواز گفت: نوشابه‌‌های گازدار به لحاظ ایجاد سوء‌هاضمه و مشکلات گوارشی بدترین نوشیدنی در فصل گرما هستند.

بهترین نوشیدنی فصل گرما آب و بدترین نوشابه‌های گازدار است

سارا الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آشامیدنی‌ها بخش مهمی از مواد غذایی مورد نیاز روزانه ما را تشکیل می‌دهند زیرا از خواص ویژه‌ای برخوردار بوده و تأثیر خاصی بر روی سیستم بدن می‌گذارند.

وی افزود: آشامیدنی‌ها همانگونه که انتخاب یک نوشیدنی به‌جا و مغذی، تأثیر مطلوبی در بهبود سلامت شخص دارد، عدم توجه در انتخاب آن زیان‌های فراوانی را در برخواهد داشت؛ انتخاب آشامیدنی، باید با نوع آب و هوا تناسب داشته باشد.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان گلستان اهواز خاطرنشان کرد: در فصل تابستان به دلیل تعرق زیاد توصیه‌ها برای نوشیدن مایعات به‌ویژه آب در این فصل بیشتر از سایر فصل‌ها است؛ آب و دوغ کم نمک از نوشیدنی‌های مناسب فصل گرما است.

وی اضافه کرد: همچنین نوشیدن چای کمرنگ، آب میوه طبیعی تهیه شده در منزل، ماءالشعیر، دوغ‌های خانگی بدون گاز و حتی آب گوجه فرنگی، آب هندوانه و آب هویج تهیه شده در منزل به علت میزان قند پایین برای رفع عطش در فصل تابستان مناسب است.

الهی گفت: کودکان و نوجوانان به دلیل تحرک و فعالیت جسمانی زیاد و متعاقب آن تعریق بالا نیاز به مایعات بیشتری دارند؛ افراد بالای 55 سال نیز دیرتر از زمان واقعی که بدنشان به آب نیاز دارد احساس تشنگی می‌کنند و رغبت زیادی به مصرف آب و مایعات از خودشان نشان نمی‌دهند، بنابراین باید برای جلوگیری از بروز گرمازدگی روزانه حداقل به میزان هشت تا 10 لیوان آب سالم یا مایعاتی مثل دوغ کم نمک، چای کمرنگ و آب میوه طبیعی استفاده کنند.

وی همچنین عنوان کرد: زنان باردار و شیرده هم روزانه به میزان هشت تا 10 لیوان آب سالم برای افزایش سوخت و ساخت بدن خود نیاز دارند، هر چند نوشیدن عرقیات گیاهی سودمند است اما بهترین نوشیدنی آب ساده است.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان گلستان اهواز در پایان متذکر شد: نوشابه‌‌های گازدار به لحاظ ایجاد سوء‌هاضمه و مشکلات گوارشی بدترین نوشیدنی در فصل گرما هستند.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول