اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

خیرین سلامت طب سنتی و اسلامی را در جامعه رواج دهند

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: خیرین سلامت با تسلط بر طب سنتی و اسلامی، فرهنگ مصرف و زندگی سالم را در بدنه جامعه تزریق کنند.

خیرین سلامت طب سنتی و اسلامی را در جامعه رواج دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعدازظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت استان همدان اظهار کرد: خیرین سلامت با اثرگذاری که در بعد فرهنگی جامعه دارند، نباید تنها در بعد فیزیکی کار کنند؛ بلکه امر مهم توجه به بعد فرهنگی است.

وی تصریح کرد: فرهنگ سلامت در سایه توجه به طب اسلامی و سنتی محقق می‌شود و این امر عامل شناخت راه‌های پیشگیری بوده و دیگر نیاز به صرف هزینه‌های گزاف نیست.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه ما همجواران بوعلی سینا از اصول و شیوه این بزرگ مرد استفاده نمی‌کنیم، افزود: ما در علم پزشکی باید براساس طب بوعلی حرکت کنیم، چراکه امروز کشورهای جهان نیز کتاب قانون در طب بوعلی سینا را پیگیری می‌کنند و حتی هزارمین سالگرد نگارش این کتاب بزرگ را دارند.

وی اضافه کرد: اگر در طب هزار تومان برای پیشگیری از بیماری هزینه شود، نافذتر از آن است که یک ریال برای معالجه هزینه شود؛ در حالی که ما اصلاً برنامه‌ای برای عدم بیماری و پیشگیری نداریم.

محمدی با تأکید بر اینکه رسانه‌های جمعی باید راه‌های سلامتی را به مردم آموزش دهند، افزود: امروزه با گسترش جوامع، لازم است که به بدنه جامعه نفوذ کرده و راه‌های سلامتی را به آنان آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در جامعه از پوشاک، خوراک و مسکن سالمی برخوردار نیستیم، بیان داشت: ما با عدم رعایت اصول سنتی و اسلامی در خوراک، پوشاک و مسکن می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌های نوظهور پیشگیری کنیم؛ در غیر اینصورت ساختن بیمارستان هم اثری نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در همدان با تذکر مبنی بر اینکه سالانه 60 هزار نفر بر اثر استعمال سیگار جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: با چنین آماری چرا موضع منفی در برابر سیگار صورت نمی‌گیرد و از ورود و استعمال آن جلوگیری نمی‌شود؟

وی، خیرین سلامت را پیام‌آوران سلامت عنوان کرد و گفت: خیرین سلامت سعی کنند، اصولی کار کنند و آموزه‌های طب سنتی و اسلامی را به مردم آموزش دهند.

محمدی با اشاره به علوم کنونی پزشکان خاطرنشان کرد: علم کنونی شما برگرفته از غرب و آموزه‌های غربی است، به طوری که تفکرات شما نیز غربی شده است اما بیائید و با توجه به کتب شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا قانون طب را سرلوحه علوم خود کنید.

وی با بیان اینکه خیرین سلامت خود باید بر طب سنتی و اسلامی مسلط باشند، یادآور شد: یکی از وظایف خیرین سلامت در جامعه ورود آنها به ترویج استفاده از اغذیه سالم در جامعه است به طوری که فرهنگ فریزر و مصرف زیاد گوشت را در بدنه جامعه تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه اسلام و فرهنگ اسلامی بسیار غریب است، بیان داشت: اسلام بر نخوردن گوشت نشسته تأکید دارد، در حالی که برخی رستوران‌ها و کبابی‌ها گوشت را نشسته به خورد مردم می‌دهند که همین موجب بیماری و ایست قلبی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه قند باید از کالاهای مصرفی خانوارها خارج شود، تأکید کرد: فرهنگ مصرف خرما، انجیر، کشمش و همه خوراکی‌های سالم و مقوی را باید در بین مردم رواج داد.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول