اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان

لوح فشرده دو زبانه «عرفان 3» تولید شد

به همت گروه علوم عقلی معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، لوح فشرده «عرفان 3» به دو زبان عربی و فارسی تولید و به‌زودی عرضه خواهد شد.

لوح فشرده دو زبانه «عرفان 3» تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مجری این پروژه، هدف از تولید این لوح فشرده را تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان و دانش‌پژوهان عنوان کرد.

حجت الاسلام اکبر راشدی‌نیا اظهار داشت: این لوح فشرده حاوی متن کامل 985 عنوان کتاب و رساله عرفانی در یک‌هزار و 595 جلد به زبان عربی و فارسی در 10 موضوع است.

وی ادامه داد: شرح حال عارفان، اصطلاح‌نامه، تفسیر عرفانی، عرفان نظری، عرفان عملی، ادبیات عرفانی، حکمت، فقه عرفانی، کتاب‌شناسی و مسائل مختلف از جمله موضوعات این لوح فشرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به نوع دسته‌بندی کتاب‌های برنامه افزود: مجموع کتب این مجموعه ارزشمند در محورهای عرفان عملی، عرفان نظری، ادبیات عرفانی، تفسیر عرفانی، طبقات و شرح احوال، اصطلاح‌نامه، اشعار و شروح، کتب عربی و کتب فارسی است.

راشدی‌نیا قابلیت‌های پژوهشی این لوح را برشمرد و ادامه داد: جست‌وجوی موضوعی در بیش از 266 هزار و 700 عنوان باب و سرفصل به وسیله فهرست گزینشی، دسترسی به شرح حال سه هزار و 336 نفر از عارفان اسلامی در بخش «طبقات عرفا»، ارائه بیش از 200 عنوان کتاب از متون کهن ادبی عرفانی از قرن پنج تا 10، امکان مشاهده ترجمه‌ها و شرح‌ها به همراه متن اصلی کتاب، دسترسی آسان به آیات موجود در متون برنامه، قابلیت‌های پژوهشی و یادداشت‌برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن از جمله قابلیت‌های پژوهشی لوح فشرده عرفان 3 است.

انتهای پیام/2258/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول