اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جدید صورت گرفته است

توزیع یک میلیون لوح فشرده صوتی و تصویری معرفی آذربایجان‌شرقی میان گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از یک میلیون نسخه لوح فشرده صوتی و تصویری، از آغاز سال جدید برای معرفی چهره‌ای متفاوت از استان زیبای آذربایجان شرقی بین گردشگران توزیع شده است.

توزیع یک میلیون لوح فشرده صوتی و تصویری معرفی آذربایجان‌شرقی میان گردشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از مرکز اطلاع‌رسانی کشکسرای مرند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نسخه جدید معرفی استان آذربایجان‌شرقی در دو قالب مجزای صوتی و تصویری برای ارائه به گردشگران ورودی به استان تولید و تکثیر شده که از ابتدای ورود گردشگران نوروزی در مراکز دائمی و موقت اطلاع‌رسانی ورودی‌های استان و شهرها بین گردشگران توزیع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به همین منظور و به منظور اطلاع‌رسانی هرچه دقیق‌تر و کامل‌تر، نسخه جدید لوح فشرده صوتی و تصویری با عناوین «آذربایجان، بهشت پنهان» و «آذربایجان، جلوه‌گاه نگار» با تغییراتی که از سال گذشته تاکنون در چهره آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان به وجود آمده، بین مسافران و گردشگران توزیع شده است.

محمدی تأکید کرد: همچنین در جهت تکریم و گرامیداشت ایام فاطمیه و سوگواری شهادت جانسوز دخت گرامی پیامبر اکرم (ص)، نوحه‌سرایی‌ها و عزاداری‌های مردم آذربایجان ویژه این ایام در این لوح‌های فشرده گنجانده شده است تا مورد استفاده گردشگران به ویژه کسانی که با خودروی شخصی به مسافرت اقدام می‌کنند، قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، توزیع این اقلام در مراکز اطلاع‌رسانی، مبادی ورودی شهرهای استان، موزه‌ها و مراکز تاریخی و اماکن دیدنی استان را موجب دسترسی آسان گردشگران نوروزی به اطلاعات مفید و مورد نیاز سفرشان به نقاط مختلف استان آذربایجان‌شرقی دانست و ابراز امیدواری کرد که گردشگران نوروزی هموطن و گردشگران خارجی استان، سفر پرباری را در اماکن تاریخی و دیدنی استان تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان آذربایجان شرقی با دارا بودن آثار ملی و آثار منحصر به فرد جهانی همچون کلیسای سنت استپانوس و مجموعه بازار تاریخی تبریز، همچنین موزه‌های زیبا و تخصصی و مناطق بکر گردشگری در سال‌های اخیر به یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور تبدیل شده است و در نوروز امسال هم شاهد رشد حضور گردشگران در نقاط مختلف استان هستیم.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول