اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

برگزاری 7 نمایشگاه فرهنگی مذهبی در دشتستان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری 7 نمایشگاه فرهنگی مذهبی به همت این اداره و هیئت‌های مذهبی وابسته در شهرستان خبر داد.

برگزاری 7 نمایشگاه فرهنگی مذهبی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا در نشست مسئولان با بیان اینکه کیفیت و کمیت فعالیت‌های مذهبی و دینی در دشتستان رشد چشمگیری داشته است، از رشد 20 درصدی اعزام مبلغ به شهرستان دشتستان خبر داد و اظهار داشت: اعزام مبلغ و مبلغه به شهرستان دشتستان در سال 91 در مقایسه با سال قبل از آن 20 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان ادامه داد: این شهرستان با وجود بسترهای فرهنگی و مذهبی مستعد در مناسبت‌های ملی و مذهبی سال گذشته میزبان 370 نفر روحانی بود که از این تعداد 340 نفر مبلغین برادر بودند و بقیه را خواهران مبلغه تشکیل می‌دادند.

محمودی‌نیا با اشاره به اینکه این تعداد مبلغ در مناسبت‌های فاطمیه اول و دوم، ماه رمضان، محرم و صفر، نیمه شعبان، اوقات فراغت تابستان، دهه فجر و هفته ولایت و ماه رجب به مناطق مختلف دشتستان اعزام شدند، افزود: روحانیون اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم، اصفهان دفتر طرح هجرت قم و روحانیون بومی در این ایام به انجام فعالیت‌های تبلیغی پرداختند.

وی با بیان اینکه بیشترین اعزام در سال گذشته در ماه محرم انجام شد، تصریح کرد: 17 نفر در این ایام به شهرستان دشتستان اعزام شدند که از این تعداد 8 نفر را خواهران مبلغه تشکیل می‌دادند.

این مسئول، برگزاری جلسات سخنرانی، جلسات گفتمان دینی، پاسخ به شبهات و برپایی نماز جماعت و همکاری با هیئت‌های مذهبی را از اهم برنامه‌های روحانیون دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری 7 نمایشگاه فرهنگی مذهبی به همت این اداره و هیئت‌های مذهبی وابسته در شهرستان خبر داد.

محمودی‌نیا ادامه داد: در سال جاری 7 نمایشگاه فرهنگی با همکاری این اداره و مشارکت هیئت‌های مذهبی وابسته به این اداره با موضوعات مختلف همچون ماه محرم، حجاب و عفاف و انقلاب اسلامی در مدارس و مساجد این شهرستان برپا شد.

وی، هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را اهمیت بخشیدن به موضوع عفاف و حجاب، فضاسازی فرهنگی و علمی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تشویق جوانان به رعایت حجاب و ارائه الگوی مناسب حجاب دانست.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و معرفی محصولات فرهنگی منتشر شده در حوزه دین و مذهب را در گرایش جوانان به مطالعه و شناخت دین مؤثر دانست و بر ایجاد نمایشگاه دایمی عرضه کتاب‌های دینی در مرکز شهرستان دشتستان تأکید کرد.

محمودی‌نیا اظهار داشت: به همت امور فرهنگی و هیئت‌های مذهبی وابسته به تبلیغات اسلامی در دهه فاطمیه بیش از 18 جلسه گفتمان دینی در مدارس، مساجد و حسینیه‌های شهرستان با حضور روحانیون و اساتید دانشگاه برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مخاطبان از اینگونه جلسات گفت: بر اساس پالایش آماری و بررسی فرم‌های پرسشنامه‌ای در جلسات گفتمان، 10 هزار نفر از مباحث مطرح شده در موضوعات مختلف استفاده کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان ادامه داد: استفاده از تجربیات مبلغان بومی، مشارکت اساتید برجسته دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و مسئولان فرهنگی دانشکده کشاورزی شهرستان از نکات بارز این گفتمان‌ها بود.

وی در پایان بررسی زندگینامه حضرت فاطمه (س) و سیره امامت، ولایت‌مداری و اخلاق، عفاف و حجاب را از موضوعات مطرح شده در این گفتمان‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول