اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

پیامدهای منفی تخریب طبیعت گریبان‌گیر انسان می‌شود

امام جمعه بجنورد با اشاره به روز زمین پاک گفت: پیامدهای منفی تخریب طبیعت گربیانگیر انسان می‌شود و با پیشرفت صنعتی بدون ملاحظات زیست محیطی سرمایه کلان طبیعت و محیط پاک و سالم را از دست خواهیم داد.

پیامدهای منفی تخریب طبیعت گریبان‌گیر انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و شماری از مسئولان این اداره ضمن تبریک هفته زمین پاک اظهار کرد: شعار آب پاک، خاک پاک، انسان سالم ریشه قرآنی دارد.

وی افزود: همان گونه که پیامبر اسلام (ص) فرموده است زمین مادر شماست و ما وظیفه داریم زمین را حفظ کرده و از تخریب آن جلوگیری کنیم با زمین رابطه عاطفی داشته باشیم و از آن استفاده بهینه کنیم.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: شعار امسال گرامیداشت هفته زمین پاک ریشه قرآنی دارد در قرآن مجید آمده است از آسمان برای شما آب پاک نازل کردیم و وظیفه داریم همان‌طور که پاک آب را تحویل می‌گیریم آن‌را آلوده نکنیم.

وی با بیان اینکه خاصیت آب هم طاهر بودن و هم مطهر بودن است گفت: آب یک سرمایه اجتماعی است و نسبت به حفظ این سرمایه خدادادی باید نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی یادآور شد: خداوند همه عالم را همچون تار و پود فرش آفریده است و ما نیز همه اجزا را در ارتباط با هم ببینیم.

وی گفت: گاهی شکر نعمت نگهداری از آن موهبت است و حافظان محیط زیست شاکران عملی خداوند هستند و شما با این کار پرارزش اعلام می‌کنید که خدایا ما می‌خواهیم شاکر نعمت‌هایت باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این دیدار اظهار کرد: هدف ما استفاده از ظرفیت‌های عموم برای حفظ محیط زیست است زیرا مردم بهترین حافظان طبیعت هستند.

وی گفت: نگاه محیط زیست به مقوله طبیعت حفظ و بهره برداری اصولی است تا بتوان این سرمایه خداوندی را در اختیار همه انسان‌ها و نسل‌های آینده قرارداد.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول