اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان و بلوچستان

15 هزار و 250 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از 26 فروردین‌ماه تا یکم اردیبهشت‌ماه جاری تعداد 15 هزار و 250 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان و بلوچستان ثبت‌نام کرده‌اند.

15 هزار و 250 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: از تعداد 15 هزار و 250 نفر ثبت‌نام کننده برای انتخابات شوراهای شهر و روستا، 14 هزار و 663 نفر مرد با 96 درصد و 587 نفر زن با چهار درصد هستند.

وی افزود: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات شوراها در بخش روستایی، 14 هزار و 48 نفر است که از این تعداد 96 درصد مرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان شهری 12 هزار و دو نفر بوده که 94 درصد از آنها مرد هستند.

شیخ‌زاده بیان داشت: بیشترین داوطلبان ثبت‌نام شده با یک‌هزار و 800 نفر در چابهار، کمترین داوطلبان در شهرستان زابل با 367 نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین داوطلبان ثبت‌نام شده زن با 189 نفر در حوزه شهرستان خاش و کمترین تعداد داوطلبان زن در شهرستان کنارک با دو نفر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان تعداد روستاهای واجد شرایط انتخابات شوراها را در استان 2 هزار و 967 روستا عنوان کرد و افزود: تعداد 37 شهر نیز واجد شرایط انتخابات شوراها هستند.

شیخ‌زاده ادامه داد: تعداد کل ثبت‌نام شدگان 15 هزار و 250 نفر است که نسبت به سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 21 درصد رشد داشته است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اذعان داشت: با پایان زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، عملیات انجام استعلام از مراجع قانونی را خواهیم داشت و مراجع قانونی پس از 10 روز نتایج استعلامات را اعلام خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از تلاش اعضای ستاد انتخابات و تمامی دست اندرکاران که با تلاش بی‌وقفه خود در کنار مردم در سال 92 منجر به یک حماسه بزرگ سیاسی خواهند بود، خواست برای ایجاد رقابت سالم و قانونی و حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خود، تمام تلاش خود را به کار بسته و هر کدام مبتنی بر قانون به وظایف خود عمل کند تا شاهد انتخاباتی پرشور در استان باشیم.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول