اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

420 هزار کارگر در استان فارس فعال هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: 420 هزار کارگر در 175 هزار کارگاه این استان فعال هستند.

420 هزار کارگر در استان فارس فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباس عباسی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با احتساب اعضای خانواده این تعداد کارگر به عدد 2.5 میلیون نفر خانواده کارگری در فارس می‌رسیم که معادل 50 درصد جمعیت این استان است.

وی افزود: بین هشت تا 9 هزار نفر در فارس بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: در حال حاضر نرخ رسمی حداقل دستمزد کارگری 389 هزار و 700 تومان است اما افزایش بی‌منطق دستمزد در نهایت به ضرر کارگران است چرا که می‌تواند باعث افزایش هزینه تولید و تعطیلی واحد کاری و بیکاری کارگران شود.

وی بیان کرد: پایداری مشاغل یکی از سیاست‌های اصلی ما است و تکیه بر نیروی ایرانی و اعتماد‌سازی برای سرمایه‌گذاران سرلوحه فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خواهد بود.

عباسی با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر ادامه داد: در نخستین روز این هفته که از چهارم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، غبارروبی از گلزار شهدای کارگری انجام می‌گیرد.

وی ابراز داشت: برگزاری مراسم زیارت عاشورا در کارخانجات، برگزاری برنامه «میثاق با ولایت» در روز آدینه همراه با شرکت کارگران در مراسم نماز جمعه دیگر برنامه‌هایی بود که وی برای روزهای دوم و سوم این هفته به آن اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه گفت: هفتم اردیبهشت در شهرستان‌ها برنامه دیدار با ائمه جمعه و بازدید از خانواده‌های شهدای کارگری در دستور کار است.

برگزاری جشنواره «امتنان از کارگران، گروه کارها و واحدکارهای نمونه» دیگر موردی بود که عباسی به عنوان برنامه‌های هفته کارگر در روز هشتم اردیبهشت به آن اشاره کرد.

به گفته وی، تاکنون یک‌هزار و 350 مورد ثبت‌نام برای این جشنواره صورت گرفته است و پس از بررسی شاخص‌ها توسط هیئت داوران از هر کدام از این دسته‌ها سه نفر به عنوان نمونه معرفی و تجلیل می‌شوند.

تجلیل از چهار زن سرپرست خانوار و برگزاری برنامه «تلاشگر نمونه» که بر اساس خلاقیت و میزان پایداری در کار انتخاب می‌شود دو برنامه دیگری بود که وی در ردیف برنامه‌های هفته کار تشریح کرد.

عباسی همچنین افزود: در روز نهم اردیبهشت ماه سال جاری همایش بسیج کارگری و در روز دهم «یادواره شهدای کارخانجات» و دیدار با پیشکسوتان و اهدای خون توسط کارگران نیز برنامه‌های روز 11 اردیبهشت است.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول