اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان همدان خبر داد

احتمال ورود خسارت 5 تا 10 درصدی به اراضی دیم همدان

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: امسال با کاهش بارندگی، احتمال ورود 5 تا 10 درصد خسارت به اراضی دیم کشاورزی وجود دارد.

احتمال ورود خسارت 5 تا 10 درصدی به اراضی دیم همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد بحیرایی در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به بارندگی کم در سطح استان و شهرستان همدان اظهار کرد: امسال با کاهش بارندگی احتمال ورود پنج تا 10 درصد خسارت به اراضی دیم کشاورزی وجود دارد.

وی با اشاره به بیمه بودن 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهرستان همدان بیشترین میزان بیمه را به خود اختصاص داده است، اما ناراضی هستیم و باید بیشتر شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان 11 هزار و 871 هکتار مبارزه با سن و 5 هزار هکتار مبارزه با علف هرز انجام شده است.

وی، یکی از اقدامات مثبت در کشاورزی همدان را استفاده از خاک‌ورزها عنوان کرد و گفت: استفاده از خاک‌ورزهای مرکب موجب مرطوب شدن زمینی‌های زراعی می‌شود که با وجود رتبه نخست شهرستان در استان، باید بیشتر شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان نیز گفت: در راستای بهینه‌سازی تولیدات دامی، در سال 90 و 91 تعداد 22 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 422 هزار قطعه بهینه‌سازی شد.

محمد شهبازی افزود: در سال 91، در راستای طرح بهینه‌سازی 9 میلیون و 900 میلیون تومان جذب اعتبار شد.

وی در پایان تصریح کرد: 117 طرح دامی در سال 91، با همکاری بانک‌ها و سایر بخش‌ها با اعتبار 9 میلیارد و 700 میلیون تومان اجرا شد.

انتهای پیام/89003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول