اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسن روحانی در یزد:

انتخابات برند بین‌المللی برای جمهوری اسلامی است /ایران تحقیر را نمی‌پذیرد

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات برند بین‌المللی برای جمهوری اسلامی است، گفت:‌ ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود و تحقیر را نمی‌پذیرد.

انتخابات برند بین‌المللی برای جمهوری اسلامی است /ایران تحقیر را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با اشاره به شرایط حساس کشور و خلق حماسه‌ سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: بی تردید برگزاری فرآیند انتخابات در سرمایه اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار است و انتخاباتی که مطرح می‌شود تنها رای دادن پای صندوق و منتظر نتیجه ماندن نیست.

وی با تاکید بر خلق حماسه ‌سیاسی و برگزاری انتخابات پرشور ادامه داد: اگر بنا باشد در جامعه‌ای یک سلیقه حاکم باشد فرآیند انتخابات را پرشور برگزار نکرده‌ایم و لازمه برگزاری انتخابات پرشور حضور همه سلیقه‌ها در عرصه انتخابات است چراکه هم رقابت را همراه دارد و هم شور و نشاط می‌دهد و مردم را از هر طیف پای صندوق می‌کشاند.

روحانی اضافه کرد: همه اقشار جامعه به ویژه دانشجویان و نخبگان مطلعند که برگزاری انتخابات تا چه میزان در وضعیت و سرنوشت کشور تاثیرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بە طرح مباحثی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پرداخت و بە موضوعاتی نظیر شکسته شدن فضای کنونی دانشگاه‌ها و فعال‌تر شدن در حوزه سیاسی اشاره کرد.

روحانی با تاکید بر ایجاد تغییر در وضعیت کنونی جامعه بیان داشت: باید روحیه قانون‌گرایی در جامعه را تقویت کنیم و با تدبیر و مدیریت شرایطی را فراهم کنیم تا قانون‌گرایی در جامعه حاکم شود.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات یعنی مشارکت مردم در اداره کشور. ولی متاسفانه مشارکت مردم تنها در انتخاب رئیس جمهور یا شوراها و مجلس خبرگان دیده می‌شود که فضای آزادتری برای مردم در نظر می‌گیرند و با پایان انتخابات این فضای آزاد هم محدود می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مدعی اداره جامعه مشارکتی هستیم این مسئله تنها در برهه‌ای از زمان نباید دیده شود بلکه در تمامی ایام سال باید نمود داشته باشد.

روحانی عنوان کرد: بیشترین کنکاش‌ها در فرآیند انتخابات انجام می‌شود و آنچه که در طی چهار سال یا هشت سال اتفاق افتاده است ارائه و مورد نقد قرار می‌گیرد و به نوعی گفتمان امروز و گذشته به بررسی و چالش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات تنها محدود به زمانی خاص شده گفت: انتخابات باید مهر باطلی بر خرافات و افکار انحرافی باشد و افکار امروز و گذشته را در ترازوی نقد و بررسی قرار دهد تا نیروها و مدیران شایسته و کارآمد ابراز وجود کنند و مورد شناخت بهتر قرار گیرند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری شکست در انتخابات را فرصتی برای بررسی عوامل و دلایل شکست دانست و تصریح کرد: کسی که در انتخابات شکست می‌خورد با پایبندی به قانون، راهکار پیروزی آینده و دلایل شکست فعلی را بررسی کند.

وی همچنین برپایی انتخابات را برند بین‌المللی جمهوری اسلامی و کسب وجه بین‌المللی دانست و افزود: دموکراسی و مردم‌سالاری یک برند است و همانگونه که یک کالای تجاری با برند خود در جذب مشتری اقدام می کند انتخابات هم به عنوان یک برند بین‌المللی در جذب افکار عمومی تاثیرگذار است.

روحانی ادامه داد: انتخابات، جایگاه کشور را در صحنه بین‌المللی ارتقاء می‌بخشد و چانه‌زنی برای مسئولان سیاسی کشور را آسانتر می‌کند و منافع کشور را با هزینه‌های کمتر حفظ می‌کند.

وی اظهار داشت: باید فضای نامناسب حاکم بر تعاملات بین‌المللی تغییر کند و فعالیت‌هایی که مربوط به این عرصه است با تدبیر دنبال شود تا در سایه برقراری تعاملات نرم مشکلات مردم نیز مرتفع شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اضافه کرد: با وجود تلاش‌های زیادی که صورت گرفت، پرونده هسته‌ای به شورای امنیت رفت و قطعنامه‌های مختلفی را به خود دید که این نشان می‌دهد تعاملات عرصه بین‌الملل امنیتی است و این موضوع سایر عرصه‌های ما را دچار خلل کرده است.

روحانی پیرامون برنامه‌ها و اقدامات دولت خود در حوزه سیاست خارجی گفت: ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود و تحقیر نمی‌پذیرد اما معتقدیم با دعوا و ستیز هم کاری از پیش نمی‌رود و باید با تعامل و رعایت احترام مشکلات را حل کرد.

روحانی در ادامه سوء مدیریت و بی‌درایتی را عامل هدر رفت استعدادهای کشور خواند و گفت: از نظر اشتغال‌زایی با وجود وعده‌های زیاد، صفر هستیم و در زمینه استفاده از نخبگان و اندیشمندان بسیاری از جوانان و دانشجویان و نخبگان ما جایی را برای ابراز وجود ندارند و نخبگان خود را از دست می دهیم.

انتهای پیام/90004/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول