اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ مراسم افتتاح پروژه عظیم انتقال آب به قم

احمدی‌نژاد: کیفیت آب فعلی قم از آب محله ما در تهران بهتر است

رئیس ‌جمهور گفت: کیفیت آب فعلی قم از آب محله ما در تهران بسیار بهتر است.

احمدی‌نژاد: کیفیت آب فعلی قم از آب محله ما در تهران بهتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم اظهار کرد: خداوند را سپاسگزارم که این سفر با بهره‌‌برداری از چند خدمت بزرگ به مردم قم همراه شد.

وی بیان کرد: مردم قم جزو نخستین موحدان بوده و همیشه به دنبال سرافرازی پرچم توحید و استقرار ارزش‌های الهی در زمین بوده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم قم از همان ابتدا به پیامبر ایمان آورده و پای مکتب ایشان ایستادند و بعداً گرد وجود نازنین دختر پیامبر حلقه زدند تصریح کرد: قمی‌ها صدها سال در راه آرمان‌های الهی پیامبر مجاهدت کردند و در دامان خود عرفا، مجاهدان و فقها را تربیت کرده و به بشریت تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم قم در همه حوادث پیشتاز بوده و در انقلاب، دفاع مقدس و امروز پیشتاز هستند؛ حق این است که شهر و استان قم باید به لحاظ عمران و آبادانی بهترین و برترین باشد.

احمدی‌نژاد افزود: انتظار این است که مردم و علما در قم پیشگام اندیشه اسلام ناب و رهایی‌بخشی بشریت از شر مستکبران و پیشگام عدالت‌طلبی و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی باشند.

وی با بیان اینکه نگاه ملت‌ها امروز به سمت ملت ایران است اظهار کرد: ملت‌ها به دنبال الگو، راه و اندیشه و نقطه اتکای جدید می‌گردند و به وضوح یک بیداری عظیم در عالم در حال تحقق است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مفهوم عدالت، حقیقت انسان و ایمان ناب به سرعت در دنیا منتشر شده و در ذهن ملت‌ها ارتقا پیدا می‌کند ادامه داد: تمایل به عدالت، آزادی، کمال و عزت انسان روزافزون بوده و طبیعی است که ملت‌ها به دنبال الگو، تکیه‌گاه و پیشگامان این راه نورانی حرکت خواهند کرد و به همین دلیل نگاه‌ها به سمت ایران و قم است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه کارهای بزرگی در قم اتفاق افتاده است و نیاز بود که یک تحول اساسی در شهرسازی قم اتفاق بیفتد که به فضل الهی چهره امروز قم با هشت سال قبل قابل مقایسه نیست.

احمدی‌نژاد با اشاره به عملیات پروژه بلوار پیامبر اعظم بیان کرد: پروژه پیامبر اعظم مراحل نهایی شدن را طی می‌کند و امسال تردد در آن جریان می‌یابد و باید دولت‌ هم کمک‌هایی داشته باشد.

وی به اجرای پروژه منوریل اشاره کرد و یادآور شد: قطار هوایی طرح بسیار بزرگی است که در قم اجرا می‌شود و این قطار هوایی نشاط خوبی در شهر ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه منوریل بسیار ارزان‌تر از مترو است، گفت: در گذشته پول ملت را به زیرزمین منتقل کرده و با اصرار چند برابر هزینه کردند؛ ما قطار زیرزمینی لازم داریم ولی وقتی که امکان انجام ارزان‌تر وجود دارد باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح عظیم انتقال آب به قم اظهار کرد: آب پایه زندگی، نشاط و حرکت است و این پروژه هدیه خادمان ملت به مردم عزیز قم است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز اگر بخواهیم این پروژه را اجرا کنیم به بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار کرد: کیفیت آب فعلی قم از آب محله ما در تهران بسیار بهتر است و ملت ایران هم خوشحال هستند که امروز آب مناسب در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ضرورت توجه به رشد جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما امروز نیاز داریم که رشد جمعیت را به قبل برگردانیم و کاهش جمعیت برای یک ملت خطر است.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشکلی که برخی از کشورهای اروپایی دچار آن شده‌اند این است که عده قلیلی باید کار کرده و عده کثیری مصرف کنند و برخی کشورهای اروپایی در معرض این هستند که ملیت آنها در حال تغییر است.

انتهای پیام/2258/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول