اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری چهارمحال و بختیاری:

موزه علم و فناوری شهرکرد بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی موزه علم و فناوری شهرکرد در آینده نزدیک در استان خبر داد.

موزه علم و فناوری شهرکرد بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعادت صادقی پیش از ظهر امروز در بازدید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاه شهرکرد اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بستر رشد دستاوردهای دانشگاه شهرکرد بیش از پیش فراهم شد.

وی افزود: پس از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی از جهات گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی به ویژه از نظر علمی در تنگنا قرار گرفته بود، ولی از دل این تحریم‌ها دستاوردهای بی‎شماری به دست جوانان دانشمند ایرانی حاصل شد.

صادقی با اشاره به ترور دانشمندان علمی کشور گفت: ترور شخصیت‌های علمی مدت اندکی پس از انقلاب با شهادت اندیشمندان بزرگی از جمله مطهری‌ها و مفتح‌ها آغاز شد و با ترور شهدای هسته‌ای ادامه یافت، ولی این ترورها در روند رو به رشد علمی کشور نه تنها خللی ایجاد نخواهد کرد بلکه انگیزه رشد علمی جوانان کشور را بیش از پیش افزون‌تر کرده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحصیل بیش از 50 هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: وجود 30 مرکز دانشگاهی و علمی و وجود بیش از 800 نفر عضو هیئت علمی در استان نشانه انگیزه، ایمان و اعتقاد به پیشرفت و سربلندی کشور در بین جوانان استان است.

وی از راه‌اندازی گروه رابطین پژوهش در استان خبر داد و گفت: این گروه در طول سال با تشکیل جلسات، کارگروه‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی پیگیر امور علمی، تحقیقاتی و پژوهشی استان خواهند بود.

صادقی با اشاره به برخی از فعالیت‌های پژوهشی استان در سال گذشته، اضافه کرد: راه‌اندازی موزه علم و فناوری در استان از مهم‌ترین اقدامات علمی است که در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری کلید خورد، راه‌اندازی این موزه نقش بسزایی در نهادینه کردن روحیه علم‌طلبی در بین جوانان استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: تدوین بانک اطلاعات پژوهشی از پژوهشگران، اساتید و دانشجویان از دیگر اقدامات استان در سال گذشته محسوب می‏شود.

صادقی ایجاد ارتباط علمی و پژوهشی تنگاتنگ بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها را ضروری برشمرد و گفت: دستگاه‌ها می‌توانند انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را به دانشگاه شهرکرد بسپارند.

رئیس دانشگاه شهرکرد، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری چهارمحال و بختیاری، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری، رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری و جمعی دیگر از مدیران و رابطان پژوهش و فناوری دستگاه‌های مختلف اداری و اجرایی استان امروز از دانشگاه شهرکرد، پژوهشکده‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/68006/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول