اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه کشاورزی بسیج مهندسان سمنان تأکید کرد

ایجاد زیرساخت مناسب برای پایداری فرآیند اشتغال در سمنان

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج مهندسان استان سمنان گفت: باید زیرساخت مناسبی در این استان ایجاد کرد تا تولیدات هدف‏دار و فرآیند اشتغال پایدار شود.

ایجاد زیرساخت مناسب برای پایداری فرآیند اشتغال در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین عزالدین پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور رؤسای کارگروه‌های تخصصی سازمان بسیج مهندسان استان سمنان در دفتر ریاست اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات خوبی در بخش کشاورزی برای استان سمنان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه تسهیلات خوبی در بخش کشاورزی وجود دارد، می‌توان این تسهیلات را در مسیر درست هدایت کرد تا به درستی مصرف شود.

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج مهندسان استان سمنان افزود: می‏توان درصدی از تسهیلات وارد شده به بخش کشاورزی را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان مصرف کرد.

عزالدین خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ارتباطات سیستماتیک دو جانبه با کشورهای شناخته شده دارد؛ اما در بخش کشاورزی استان سمنان این ارتباط نسبت به دیگر بخش‌ها کمتر دیده می‌شود، بنابراین بازار هدف را باید قبل از تولید محصول شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: باید با کمک اتاق بازرگانی استان سمنان محصولات کشاورزی را با شناخت بازار هدف به صورت هدف‌دار تولید کنیم، از این رو می‌توان از پتانسیل سازمان بسیج مهندسان استان سمنان برای پیشبرد این امر مهم استفاده کرد.

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج مهندسان استان سمنان افزود: به عنوان مثال ارزش افزوده گیاهان دارویی بسیار بالاست و استان سمنان نیز از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار است.

عزالدین ادامه داد: باید با شناخت و احصای نیازهای کشورهایی که با آنها ارتباطات بازرگانی و صنعتی داریم، در بخش فرآوری محصولات کشاورزی فعالیت کنیم تا از این طریق بازار آن کشورها را در دست بگیریم.

وی گفت: این اقدام توسط دانش‏آموختگان این بخش با ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک زودبازده و استفاده از مواد اولیه تولیده شده در استان سمنان میسر می‌شود.

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج مهندسان استان سمنان خاطرنشان کرد: باید زیرساخت مناسبی در استان سمنان ایجاد کرد تا تولیدات هدف‏دار و بازار مطمئنی فراهم شود و فرآیند اشتغال پایدار شده و از لحاظ بازرگانی نیز اقتصاد استان سمنان رونق بگیرد.

انتهای پیام/2249/ی20/ث3001 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول