اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ‌کل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان اعلام کرد

ثبت‌نام 7728 نامزد برای شوراهای اسلامی کردستان

سرپرست اداره‌ کل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان از ثبت‌نام ‌7 هزار و 728 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان خبر داد.

ثبت‌نام 7728 نامزد برای شوراهای اسلامی کردستان

محمد پورجعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به ثبت‌نام 7 هزار و 728 نفر برای حضور در انتخابات شورای اسلامی در استان اظهار کرد: 6 هزار و 887 نفر از این تعداد مرد و 117 نفر نیز زن هستند.

به گفته سرپرست اداره‌ کل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان، 932 نفر از این تعداد برای شوراهای شهر و 6 هزار و 796 نفر نیز برای شوراهای روستایی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی به تفکیک ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراها در شهرستان‌های مختلف استان پرداخت و گفت: در مریوان 692 نفر، کامیاران‌ 760 نفر، دهگلان 485 نفر، سروآباد 470 نفر، دیواندره 938 نفر، قروه 679 نفر، بانه 733 نفر، بیجار 695 نفر، سقز ‌هزار و 127 نفر و سنندج هزار و 149 برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستاهای استان ثبت‌نام کرده‌اند.

سرپرست اداره‌ کل سیاسی و انتخابات استانداری کردستان با اشاره به تعداد شعبه‌های پیش‌بینی شده به منظور جمع‌آوری آرای مردم در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: تاکنون تعداد شعبه‌های ثابت و سیار اخذ رأی در شهرها و روستاهای استان به صورت قطعی مشخص نشده است.

پورجعفری در پایان درباره میزان آمادگی استان برای برگزاری انتخابات شوراها نیز گفت: در اقصی نقاط استان هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و حتی در دور‌ترین روستا‌ها نیز امکان اخذ رأی از تمامی واجدان شرایط شرکت در انتخابات فراهم است.

وی اضافه کرد: 31 بخشداری و 10 فرمانداری در سطح استان برای ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای شهر و روستا فعال بودند.

پورجعفری گفت: در چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 183 نفر برای شورای شهرها و بیش از 4 هزار و 100 نفر به عنوان شوراهای روستا انتخاب می‌شوند.

وی در پایان داشتن حداقل 25 سال تمام، سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای زیر 200 نفر جمعیت، داشتن مدرک دیپلم برای روستاهای بالای 200 نفر، مدرک فوق‌دیپلم برای شهرهای زیر 20 هزار نفر و داشتن مدرک لیسانس برای شهرهای بالای 20 هزار نفر را برای ثبت‌نام در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ضروری خواند.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول