اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

نباید همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه راند/ هاشمی به میدان نمی‌آید

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌‌طلبان را نباید با چوب فتنه راند و اگر کسی بخواهد این کار را بکند برای ما قابل قبول نیست.

نباید همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه راند/ هاشمی به میدان نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا باهنر در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های جمعی استان اردبیل که پیش‌ از‌ ظهر امروز برگزار شد، با یادآوری اینکه ما با اصلاح‌طلبان تنها اختلاف‌نظر داریم، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه براند برای ما قابل قبول نیست چرا که در درون اصلاح‌‌طلبان نیز نیروهای متعهد و دلسوز نظام هستند که هم قانون اساسی و هم رهبری را قبول دارند و باید از نیروی آنها در اداره کشور استفاده کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی داشتن سعه صدر و روحیه تعامل در اداره کشور را بسیار مهم اعلام کرد و یادآور شد: ما می‌توانستیم به فناوری 20 درصد غنی شده اورانیوم برسیم در حالی که تنها قطعنامه شورای امنیت برای ما سه بند باشد اما با اقدامات منفی برخی‌ها نتوانستیم به این مهم دست یابیم.

باهنر سیاست‌های کلی نظام و کشور را طبق قانون اساسی یادآور شد و بیان داشت: مقام معظم رهبری تبیین کننده این سیاست‌ها هستند و اگر رئیس جمهور بخواهد سیاست‌های رهبری را احیا و اجرا کند در تمام شاخص‌ها باید خود را نشان دهد.

وی فرامین رهبری را واجب‌الاجرا اعلام کرد و ادامه داد: ‌برخی‌ها لفظ « آقا اجازه‌» را تنها به خاطر سلب مسئولیت از خود به کار می‌برند.

سیاست خارجی هم محتاج لبخند است هم نیازمند اخم

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری سیاست خارجی کشور را حول منافع ملی اعلام کرد و یادآور شد: اگر کسی بخواهد با همه دنیا دعوا داشته باشد این سیاست کشور را منزوی می‌کند و اگر کسی هم بخواهد در تمام مسائل کوتاه بیاید باز هم مشکلاتی را گریبانگیر کشور خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ما با همه کشورها باید رابطه داشته باشیم و در مورد آمریکا نیز علی‌رغم وجود برخی از اختلاف نظرها اگر این کشور دست آهنین خود را کنار گذاشته و دست انسانی را جایگزین آن کرده و منافع انسانی را لحاظ کند ما با این کشور نیز می‌توانیم رابطه داشته باشیم.

هدفمند‌سازی یارانه‌ها باید با برنامه‌ریزی کامل اجرایی شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنان خود هدفمندی یارانه‌ها را پروژه‌ای ضروری و لازم برای کشور اعلام کرد و ادامه داد: اما ضروری است این پروژه مهم با برنامه‌ریزی دقیق اجرایی شود و با آسیب‌شناسی مرحله اول مشکلات موجود به سایر مراحل تعمیم نیابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باهنر خاطرنشان کرد: هدفمند‌سازی یارانه‌ها حق ملت است و کسی حق ندارد این حق را کم کند اما ما اعتقاد داریم در مرحله بعدی بخشی از یارانه‌های نقدی به نیازهای جدی مردم اختصاص داده شود به طور مثال اگر به ازای هر ایرانی 10 هزار تومان کم کنیم در مرحله دوم می‌توانیم درمان را در کشور رایگان کرده و هزینه بهداشت و درمان را مجانی کنیم.

وزرای زن کابینه احمدی‌نژاد کار‌آمد بودند

باهنر در پاسخ به این سئوال که جایگاه زنان در دولت آینده چگونه خواهد بود، افزود: بانوان مهره‌های تاثیر‌گذاری در روند اجرایی کشور هستند و به نظر بنده احمدی‌نژاد از هر چه شانس نیاورد در وزرای زن شانس داشت.

نایب رئیس مجلس، مرضیه وحید دستجردی را یکی از این نمونه‌های موفق اعلام کرد و یادآور شد: دستجردی با علم و استعدادی که داشت بهترین وزیر کابینه احمدی‌نژاد بود.

هاشمی رفسنجانی در انتخابات حاضر نمی‌شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین‌ همچنین به وضعیت کاندیداها اشاره کرد و افزود: ائتلاف پنج نفره تشکل ما با در نظر گرفتن شاخص‌هایی وارد کار شده و ما از طرف نهادهای تشکیلاتی و حزبی معرفی شدیم و با مشخص شدن نتیجه نظر‌سنجی‌ها یک نفر وارد گود انتخابات می‌شود.

باهنر تاکید کرد: اگر کسی احتمال رای‌آوری خود را در حد پایین می‌بیند شایسته نیست در انتخابات شرکت کند و باید اجازه دهد سایرین به میدان آمده و سکان هدایت کشور را در دست بگیرند.

وی گفت: هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو حاضر نمی‌شود.

این نماینده مجلس به فتنه 88 اشاره کرد و یادآور شد: فتنه سال 88 حاصل برخی ندانم‌کاری‌ها بود و اگر جلوی این ندانم‌کاری‌ها گرفته شود مشکلی را در انتخابات آتی شاهد نخواهیم بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان نظام باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا حادثه تلخ سال 88 تکرار نشود و انتخابات در فضایی آرام و چشم‌گیر اجرا شود.

باهنر گفت: باید در این انتخابات فردی را برگزینیم که نقاط ضعف گذشته را نداشته باشد و بتواند کشور را با آرامی اداره کند.

وی به برخی نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و ادامه داد: خانه‌نشینی 11 روزه رئیس جمهور، یکشنبه سیاه مجلس و ... نتیجه همین نقاط ضعف دولت بود که باید جلوی این اتفاقات در دولت آینده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول کشوری در پایان سخنان خود اذعان داشت: فردی که 20 میلیون رای می‌آورد نباید ادعا داشته باشد که به اندازه 20 میلیون نفر دانایی دارد و باید زمینه را برای فعالیت دیگران نیز فراهم آورد.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول