اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خاش:

25 هکتار از اراضی منطقه ایرندگان و کارواندر زیر کشت برنج رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: 25 هکتار از اراضی منطقه ایرندگان و کارواندر خاش، به زیر کشت خزانه برنج رفت.

25 هکتار از اراضی منطقه ایرندگان و کارواندر زیر کشت برنج رفت

امان‌الله طوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و افزایش آبدهی منابع آبی، پیش‌بینی می‌شود حدود 20 درصد به سطح زیرکشت برنج در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته افزوده شود.

این مسئول افزود: 400 هکتار از اراضی این مناطق به کشت رقم صدری محلی که به دلیل عطر و مزه بازارپسندی خوبی در شهرهای جنوبی استان دارد رفته و 100 هکتار نیز به کشت ارقام پر محصول اختصاص خواهد یافت که در مجموع 500 هکتار را در بر خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی خاش عنوان کرد: انتقال نشاء برنج صدری از خزانه به زمین اصلی خرداد و انتقال ارقام پر محصول نیز نیمه نخست خردادماه آغاز می‌شود.

وی زمان برداشت انواع برنج پرمحصول را از اوایل شهریور ماه و زمان برداشت برنج صدری محلی که در منطقه به «عنبربو» معروف است اوایل آبان ماه اعلام کرد و گفت: عملکرد صدری در هکتار به طور متوسط سه تن شلتوک و ارقام پرمحصول شفق، شیرودی و آمل نیز چهار تن در هکتار است.

طوقی متذکر شد: در مناطق ایرندگان و کارواندر تعداد 9 دستگاه شالی‌کوب کار بوجاری و تبدیل شلتوک بوجاری به برنج سفید را انجام می‌دهند.

این مسئول اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع هزار و 600 تن شلتوک در شهرستان خاش تولید و پس از بوجاری به بازار مصرف ایرانشهر و شهرهای اطراف عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/75004/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول