اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کارشناس پاکستانی در گفت‌وگو با فارس بررسی کرد

افراط‌گرایان چه نقشی در انتخابات آتی پاکستان خواهند داشت؟

«غضنفر مهدی» کارشناس و فعال پاکستانی با اشاره به تلاش برخی عوامل خارجی برای تقویت افراطگرایی در پاکستان، معتقد است که با توجه به شرایط کنونی، افراد میانه‌رو پیروز انتخابات آتی پاکستان خواهند بود.

افراط‌گرایان چه نقشی در انتخابات آتی پاکستان خواهند داشت؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در حالی که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان باقی مانده است، احزاب و گروه‌های سیاسی تلاش و تکاپوی گسترده‌ای را برای حضور هر چه موثرتر در این رویداد بزرگ آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که در این مدت گروه‌های افراط‌گرای پاکستان نیز ساکت ننشسته‌اند و گردهمایی‌های انتخاباتی را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

غضنفر مهدی فعال و متفکر پاکستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد در این باره گفت: اگرچه تروریسم تا حدی بر انتخابات پاکستان تأثیرگذار است اما به طور کلی در پاکستان افراد میانه‌رو قدرت را بدست خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم پاکستان علیه تروریسم و افراط‌گرایی متحد شده‌اند، افزود: بعد از روی کار آمدن دولت موقت وضعیت امنیتی کشور بهتر شده و شایعات مربوط به لغو یا به تأخیر انتخابات نیز از بین رفته است.

این کارشناس پاکستانی افزود: گرچه مردم پاکستان به دنبال حفظ نظام دموکراسی هستند اما عوامل خارجی به دنبال تقویت تروریسم و افراط‌گرایی در این کشور هستند و سعی دارند کسانی را که از چنین تفکراتی پیروی می‌کنند به قدرت برسانند.

وی تصریح کرد: دسیسه خارجی‌ها برای دخالت در انتخابات پاکستان خنثی‌می شود زیرا تمام فرق اسلامی بر این باورندکه تروریسم و افراط‌گرایی بر خلاف آموزه های دینی است.

مهدی گفت: هر چند دشمنان خارجی به دنبال تأثیرگذاری بر تفکرات افراطی در پاکستان هستند اما دولت، دادگاه و ارتش باید نقش خود را برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم ایفا کنند.

غضنفر مهدی بر این باور است که افراط گرایان و تروریست‌ها برای دخالت در امور سیاسی پاکستان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گفته این فعال پاکستانی، تفکر مردم این کشور از چند ماه پیش تاکنون تغییر یافته زیرا حمله افراط‌گرایان به مردم «هزاره» و منطقه «عباس تاون» در کراچی واقعیت پیروان این تفکر را برای مردم آشکار ساخته است.

مهدی همچنین معتقد است که برخی احزاب سیاسی بزرگ پاکستان شانسی برای کسب رأی ندارند زیرا مردم به دنبال روی کار آوردن یک حزب میانه‌رو هستند.

وی گفت: با اینکه عملیات‌های تروریستی در پاکستان کاهش یافته است اما مردم باید تفکرات افراطی را تغییر دهند.

غضنفر مهدی همچنین عنوان کرد که از کمیسیون نظارت بر انتخابات تقاضا کرده تا از شرکت افرادی که از تفکرات افراطی و تروریسم پیروی می‌کنند در انتخابات آتی جلوگیری کند.

این کارشناس پاکستانی بر این باور است که روی کار آمدن یک گروه میانه رو در پاکستان نه تنها موجب برقراری امنیت در منطقه می شود بلکه باعث تعمیق روابط دوستانه با کشورهای همسایه خواهد شد که این موضوع، تکمیل پروژه‌هایی مانند «خط لوله صلح» و تأمین نیاز انرژی پاکستان را به دنبال دارد.

وی افزود: روی کار آمدن گروه‌های میانه‌رو علاوه بر اینکه مقدمه پیشرفت اقتصادی و اعتماد کشورهای همسایه به پاکستان را فراهم می‌کند در عین حال، تأثیر زیادی نیز بر کاهش وابستگی پاکستان به کشورهای غربی خواهد داشت.

این فعال پاکستانی تصریح کرد: تروریست‌ها و پیروان تفکرات افراطی نمی‌خواهند امنیت در پاکستان برقرار شود اما ما باید با رأی خود دسیسه‌های آنان را خنثی کنیم.

غضنفر مهدی گفت: نسل جوان پاکستان قبل از هر چیز تفکر افراطی را رد کرده‌اند و خواهان برقراری امنیت در کشور هستند که نتیجه این تفکر در انتخابات آتی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول