اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نامزدهای انتخاباتی پاکستان، آماج حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفتند

طی دیروز و امروز، نامزدها و کاروان‌های انتخاباتی کاندیداهای شرکت در انتخابات پارلمانی پاکستان آماج حملات گروه‌های ناشناس قرار گرفتند.

نامزدهای انتخاباتی پاکستان، آماج حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، نامزدها و گردهمایی‌های انتخاباتی در مناطق مختلف پاکستان از جمله بلوچستان، پیشاور و کویته طی دیروز و امروز هدف حملات گروه‌های مسلح ناشناس قرار گرفتند.

صبح امروز، خودروی «فاروق خان» عضو ارشد «حزب عوامی ملی» در منطقه «سردهری» از توابع «چارسد»ه واقع در ایالت «خیبر‌پختونخواه» هدف حمله بمب کنترل از راه دور قرار گرفت که البته در این انفجار آسیبی به این رهبر پاکستانی نرسید.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله رابر عهده نگرفته است.

همچنین کاروان انتخاباتی سردار «‌ثنا‌الله خان زهری» نماینده ایالتی حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف که در حال عبور از منطقه «خضدار» واقع در ایالت «بلوچستان» پاکستان بود نیز هدف حمله بمب کنترل از راه دور قرار گرفت.

ثناءالله خان با 20 خودرو در حال عبور از پل بود که بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در پل، 4 نفر کشته و بیش از 12 نفر زخمی شدند که پزشکان حال بیشتر زخمی‌ها را وخیم گزارش کرده‌اند.

سردار ثنا الله بر اثر این حادثه فرزند، برادر و برادر زاده‌اش را از دست داد.

حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف به مناسبت هدف قرار گرفتن نماینده ایالتی خود 3 روز عزای عمومی اعلام کرده است.

این در حالی است که کاروان انتخاباتی «عبدالرحمان کیتهران» نماینده حزب «جمعیت علمای اسلام» (شاخه فضل‌الرحمان) و وزیر ایالتی سابق نیز در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان هدف حمله موشکی قرار گرفت که بر اثر این حمله 3 خودرو به شدت آسیب دیدند.

روز گذشته نیز گردهمایی انتخاباتی حزب عوامی ملی در «پیشاور» هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در این حمله، یک جوان 20 ساله خود را نزدیک خودروی «غلام احمد بلور» از اعضای ارشد حزب عوامی ملی منفجر کرد اما وی از این حمله تروریستی جان سالم به در برد.

این انفجار 19 کشته و بیش از 50 زخمی بر جای گذاشت.

همچنین افراد مسلح ناشناس محل سکونت «ذولفقار افغانی» نماینده «حزب مردم» در پیشاور را با نارنجک هدف قرار دادند اما وی که به‌خاطر شرکت در یک مراسم تدفین در منزل حضور نداشت از این حادثه جان سالم به‌در برد.

«احسان‌الله احسان» سخنگوی طالبان پاکستان مسئولیت حمله به گردهمایی انتخاباتی حزب عوامی ملی در پیشاور را پذیرفت و هشدار داد حمله به اعضای حزب عوامی ملی ادامه خواهد یافت.

چندی پیش «حکیم‌الله محسود» رهبر طالبان پاکستان ضمن مخالفت با نظام دموکراسی آن را دسیسه غرب برای تسلط بر کشورهای اسلامی دانست و خواهان برپایی نظام شرعی در پاکستان شد و اعلام کرد که ستادهای انتخاباتی هدف حمله طالبان قرار خواهد گرفت.

همچنین حزب عوامی ملی نیز که دولت و ارتش را در سرکوبی طالبان و تشکیل لشکر های مردمی همراهی کرده است از دشمنان سرسخت طالبان پاکستان محسوب می‌شود و همین امر می‌تواند علت حمله شبه‌نظامیان به اعضای این گروه باشد.

از سوی دیگر، عوامل خارجی به ویژه آمریکا و انگلیس خواهان به تعویق افتادن انتخابات پاکستان هستند تا فرصت بیشتری برای تأثیرگذاری روی تحولات سیاسی این کشور را داشته باشند و بتوانند پیروزی مهره مورد نظر خود در انتخابات را تضمین کنند.

برخی کارشناسان بر این باورند که این کشورها نیز برای به چالش کشیدن انتخابات پاکستان، با تحریک شبه‌نظامیان کاروان‌های انتخاباتی را هدف حملات تروریستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول