اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع بالگرد فاقد «دم»:

بالگرد فاقد «دم» قابلیت حمل وزن و پرواز در شرایط بد آب و هوایی را دارد

دارنده مقام اول جشنواره تحقیقات سپاه گفت: از ویژگی‌های بالگرد فاقد «دم» می‌توان به افزایش سرعت بالگرد، پرواز با استفاده از سیستم‌های هوشمند، حرکت بر روی آب و شناوری، قابلیت حمل وزن و پرواز در شرایط بد آب و هوایی اشاره کرد.

بالگرد فاقد «دم» قابلیت حمل وزن و پرواز در شرایط بد آب و هوایی را دارد

اصغر صفری دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، با اشاره به ویژگی‌های یکی از اختراعات خود موسوم به بالگرد بدون‌ «دم» اظهار داشت: این طرح در یازدهمین جنشواره معاونت تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران تحت عنوان جشنواره سلمان فارسی رتبه نخست را کسب کرد.

این مخترع جوان دهدشتی اضافه کرد: این جشنواره دارای کارگروه‌های تخصصی بود که پروژه‌های مختلف محققان کشور در آن مطرح و فیلتر می‌شدند.

ویژگی‌های منحصر به‌فرد بالگرد بدون‌دم

صفری دوست تصریح کرد: از ویژگی‌های بالگرد فاقد «دم» می‌توان به افزایش سرعت بالگرد، پرواز با استفاده از سیستم‌های هوشمند، حرکت بر روی آب و شناوری، قابلیت حمل وزن و پرواز در شرایط بد آب و هوایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این طرح تحولی نوین در طراحی بالگرد ایجاد کرده است، افزود: از شاخصه‌های دیگر این اختراع عکسبرداری و فیلمبرداری آنلاین و همچنین مصرف انرژی کم می‌باشد.

دارنده مدال طلای دیجیتال پیشرفته کشور سوئیس اضافه کرد: قطعا با صنعتی‌سازی این کشور عزیزمان می‌تواند در صنعت ساخت بالگرد بدون «‌دم»  حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

صفری دوست خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های شدیدی که کشورهای غربی برای ایران اسلامی به‌وجود آورده باید با اتکای به استعدادهای جوانان ایرانی سعی کنیم این تحریم‌ها را خنثی کنیم.

قهرمانی رباتیک سال 2010 گفت: امیدواریم که با حمایت مسئولان از نخبگان و مخترعان استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای ناب و بکر این استان شکوفا شوند.

انتهای پیام/82008/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول