اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

پیش‌بینی امام(ره) از تأسیس سپاه محقق شد / دشمنان تاثیرگذاری سپاه را برنمی‌تابند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان سپاه را مولود انقلاب و نتیجه تفکر و تعقل امام راحل دانست که اکنون پس از گذشت سال‌ها پیش‌بینی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در تأسیس این نهاد انقلابی محقق شده است.

پیش‌بینی امام(ره) از تأسیس سپاه محقق شد / دشمنان تاثیرگذاری سپاه را برنمی‌تابند

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بهانه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد با روشن شدن ماهیت اسلامی انقلاب و اهداف آن، گروه‌های مختلفی خود را در انقلاب سهیم می‌دیدند به گونه‌ای که از همان بدو پیروزی انقلاب مشخص شد که برای برقراری امنیت و پیاده‌شدن اهداف نظام با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: نهادها و ارگان‌هایی که هم‌زمان با تشکیل سپاه پاسداران، تشکیل شده بود خود را داعیه‌دار دفاع از انقلاب می‌دانستند اما آنهایی که ضرورت تشکیل سپاه را تشخیص داده بودند می‌دانستند که سپاه در این راستا می‌تواند سهم بیشتری داشته باشد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان خاطرنشان کرد: هرچند دولت موقت با تشکیل سپاه پاسداران مخالفت می‌کرد اما امام خمینی(ره) با داشتن روحیه انقلابی و افقی که برای انقلاب و سپاه پیش‌بینی کرده بود، تردیدی نکردند و دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند و اکنون می‌بینیم که پیش‌بینی‌ها و اهداف امام راحل در تشکیل این مولود انقلاب محقق شده است.

به گفته سردار رجبی، سپاه پاسداران بعد از شکل‌گیری به طور جدی ماموریت ذاتی خویش مبنی بر حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن را آغاز کرد که با آرام‌سازی مناطق قومی و برقراری امنیت کامل در آن مناطق که آن زمان توسط عوامل ضدانقلاب ناآرام شده بود، فلسفه وجودی خود را برای عموم آشکار کرد تا جایی که امام راحل در مردادماه 58 در دیدار با جمعی از موسسین این نهاد انقلابی می‌فرمایند «ای کاش من هم یک پاسدار بودم» و «من سپاه را عزیز می‌دارم و هیچ موقع نظرم در تأسیس آن برنمی‌گردد».

وی یادآور شد: امام راحل در همان مقطع زمانی کوتاه نقش سپاه در حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن را می‌بیند که اینگونه راجع به این نهاد سخن می‌گویند چرا که امام اهل تعارف نبود و برای خوشایند کسی صحبت نمی‌کرد بلکه بر اساس دورنمایی که برای سپاه تعیین کرده بودند، به آن می‌پرداخت.

* سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی نقشی بی‌بدیل ایفا کرد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق و پشتیبانان آن علیه ایران اسلامی اشاره و نقش سپاه در این دوران را گسترده، بی‌بدیل و غیرقابل توصیف عنوان کرد.

رجبی اضافه کرد: سپاه پاسداران علاوه بر طرح‌ریزی برخی از عملیات‌ها، نیروهای ارتش را نیز در این جنگ همراهی می‌کرد و این دو به عنوان نیروهای عظیم انقلاب حماسه‌ای بی‌نظیر را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در قالب نیروهای پاسدار و بسیجی دوشادوش ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ تحمیلی در  مرزها مستقر شدند و با تمام توان از این مرز و بوم دفاع کردند تا جایی که اجازه جدا شدن حتی یک وجب از خاک کشور به متجاوزین را ندادند و این افتخاری بزرگ برای ملت ایران و نیروهای مسلح به شمار می‌آید.

رجبی گفت: سپاه اقداماتی انجام داد که امام راحل فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» و مقام معظم رهبری نیز سپاه پاسداران را عنصر انقلابی معرفی می‌کنند و این نشان از تأثیرگذاری سپاه در کشور را می‌رساند.

وی در ادامه کمک به اجرای مأموریت‌های نظامی و انتظامی در دستگیری عوامل ضدانقلاب برای برقراری امنیت داخلی، مبارزه مسلحانه علیه جریان‌های مسلح ضدانقلاب، دفاع در برابر حملات و اشغالگری عوامل بیگانه در داخل کشور، همکاری با سایر نیروها در اجرای دستور دادگاه‌های انقلاب و دادگستری‌ها در زمینه اعمال قانون و حفظ و حراست از مرزهای رسمی کشور را از اقدامات سپاه پاسداران در دوران عمر تشکیل آن برشمرد.

*مواضع دشمنان علیه سپاه درست است

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان همچنین به تبلیغات مسموم استکبار جهانی و سایر دشمنان نظام اسلامی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اقدامات و مواضع آنها علیه سپاه را درست خواند و این عمل دشمنان را ناشی از حرکت کردن سپاه در خلاف اقدامات تروریستی آنان عنوان کرد.

رجبی افزود: اگر سپاه علیه اقدامات نابکارانه آنان موضع نمی‌گرفت و مانع از تحقق اقدامات تروریستی آنان نمی‌شد بدون شک علیه این نهاد انقلابی جبهه نمی‌گرفتند و تهمت‌های ناروایی به آن نمی‌زدند.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران بر اساس وظایف ذاتی خویش در زمینه کمک به مستضعفان جهان، آگاه کردن مردم در کشورهای دنیا و به ویژه کشورهای اسلامی و بیداری اسلامی نقش مؤثری ایفا کرده است که عصبانیت دشمنان را به دنبال داشته و چون آنها این اقدامات را بر نمی‌تابند لذا در راستای نشان‌دادن چهره‌ای متفاوت از حقیقت سپاه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/79001/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول