اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی طارم خبر داد

کانون‏‌یابی 2350 هکتار از اراضی طارم برای مقابله با ملخ مزارع

مدیر اداره جهاد کشاورزی طارم گفت: 2 هزار و 350 هکتار از اراضی این شهرستان برای مقابله با ملخ مزارع کانون‏‌یابی شده است.

کانون‏‌یابی 2350 هکتار از اراضی طارم برای مقابله با ملخ مزارع

مسعود زنگنه امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ملخ یکی از آفات عمومی شهرستان طارم است که در صورت عدم کنترل مناسب خسارات قابل توجهی را به کشاورزان منطقه وارد می‏کند.

وی به ملخ مراکشی اشاره کرد و افزود: ملخ مراکشی یکی از خطرناک‏ترین ملخ‏های موجود در جهان بوده و در چهار سال اخیر در سطح شهرستان طارم به صورت طغیانی درآمده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به بررسی‏های انجام شده، خاطرنشان کرد: آفت ملخ در جمعیت‏های زیاد تکثیر می‌شود و در سطح کانون‏های منطقه مشاهده شده است.

وی مشاهده ملخ در مزارع طارم را در نیمه دوم فروردین‌ماه هر سال عنوان کرد و ادامه داد: این آفت همه ساله در نیمه دوم فروردین‌ماه در کانون‏های ملخ و اراضی ملی مشاهده می‏شود.

زنگنه به اقدامات کنترلی اشاره کرد و یادآور شد: مقابله با آفت با کانون‏‌یابی آغاز می‏شود که خود کانون‏‌یابی نسبت به کانون‏‌کوبی انجام شده صورت می‏گیرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به بروز این آفت پیش از موعد هر ساله، اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به گرمای هوا خروج پوره‏های ملخ زودتر از موعد اتفاق افتاده است.

وی ایام خروج پوره‏های ملخ را مقارن با تعطیلات نوروزی عنوان کرد و افزود: در اقدامی ضربتی نسبت به تشکیل اکیپ‏های کانون‏‌یابی و کانون‏‌کوبی اقدام شده است.

زنگنه به اقدامات انجام شده در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: در ایام تعطیل نیروهای کشیک نوروزی با انجام کانون‌یابی‏‌های مستمر با سمپاش‏های مستقر در منطقه اقدامات لازم را صورت دادند.

*سم‏پاشی 60 هکتار از اراضی طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از سم‏پاشی 60 هکتار از اراضی طارم خبر داد و خاطرنشان کرد: در ایام تعطیل 60 هکتار از کانون‏های شهرستان توسط نیروهای دولتی و بدون صرف هیچ‌گونه هزینه جانبی سم‏پاشی شد.

وی به تشکیل اکیپ‏های سم‏پاشی اشاره کرد و ادامه داد: 20 نفر نیروی بخش دولتی در کنار 19 نیروی بخش خصوصی در شش اکیپ در سطح چهار مرکز خدمات ساماندهی شده است.

زنگنه سطح کانون‏‌کوبی را از ابتدای مبارزه تاکنون 2 هزار و 350 هکتار  عنوان کرد و گفت: تعداد سمپاش‏های به کار گرفته شده در این طرح دو دستگاه اونیماک دولتی، یک دستگاه یوال‌وی پاش پشت وانتی، دو دستگاه توربولاینر بخش خصوصی و 13 دستگاه انواع سم‌پاش بوده است. 

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم توجه به وضعیت موجود را مهم دانست و ادامه داد: پیش‏بینی می‏شود برای مبارزه با این آفت حداقل 7 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زیر‌پوشش قرار گیرد. 

وی به کانون‏‌یابی و کانون‏‌کوبی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: یکی از دقیق‏ترین و مناسب‏ترین نوع کانون‏‌یابی و کانون‏‌کوبی در سطح کشور در این منطقه صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/73002/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول