اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس:

رزمندگان دستور فرمانده‌‌ را هیچ وقت بر زمین نمی‌گذاشتند

یکی از فرماندهان ویژه لشکر 25 کربلای مازندران در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس زمانی که دستور فرمانده‌شان را می‌شنیدند، به هیچ عنوان این دستور را بر زمین نمی‌گذاشتند.

رزمندگان دستور فرمانده‌‌ را هیچ وقت بر زمین نمی‌گذاشتند

به گزارش خبرنگار حوزه دفاع مقدس خبرگزاری فارس از ساری، جوانان در هشت سال دفاع مقدس اطاعت و حرف‌شنوی از فرماندهان خود داشتند که گویی امام راحل به آنها دستور می‌دهد و امر می‌کند.

سردار علیجان‌میرشکار از فرماندهان لشکر ویژه 25 کربلای مازندران در دوران دفاع مقدس درباره شهامت رزمندگان و اطاعت‌پذیری ایثارگران دفاع مقدس گفت: یکی از آقایان به من می‌گفت که در جبهه نوجوان دوازده، سیزده ساله‌ای دیده است که دستش قطع شده و بلافاصله دست قطع شده خود را گرفته و رفته است به سوی میدان جنگ. خوب توجه کنید در چنین موقعیتی تکلیف ما چیست؟ خیلی روشن است که تکلیف همگی ما خیلی سنگین است.

وی ادامه داد: در عملیات والفجر هشت قایق‌های لشکر 25 کربلا در موج دوم خط‌شکنی به خط زدند.

میرشکار خاطرنشان کرد: به محض رسیدن به خط، رزمندگان سریعاً از داخل قایق، به داخل آب می‌پریدند و از سیم خاردار و موانع خورشیدی که دشمن احداث کرده بود عبور کرده و از دیواره‌ای که توسط بدنه نخل‌ها و گونی‌های خاک در لبه آروند درست شده بود، بالا رفته و با دشمن درگیر می‌شدند.

میرشکار اضافه کرد: در همین گیر و دار دیدم یک نفر داخل قایق نشسته و حرکت نمی‌کند سریع داد زدم: «برادر! بلند شو حرکت کن»، یک پایش تیر خورده بود با سختی بلند شد و گفت: «علیجان! پایم تیر خورده و دارد جدا می‌شود».

وی افزود: بوسیدمش و گفتم: «بنشین، پس چرا بلند شدی؟» گفت: «نخواستم وقتی صدای فرمانده‌ام را شنیدم و وقتی او دستور حرکت داد، اطاعت نکرده باشم».

میرشکار گفت: صبح شد من هم مجروح شدم، وقتی بدن مرا برای انتقال آوردند، دیدم آن قایق همراه با پیکر آن بسیجی به علت اصابت گلوله آرپی‌جی دشمن کاملاً سوخته است».

وی در پایان یادآور شد: این بود اطاعت بسیجیان از امام(ره). اعتقاد ما این بود که هر فرماندهی به صورت سلسله مراتب وصل می‌شود به امام و امام هم فرموده بودند: «اطاعت از فرماندهان واجب است.» به همین دلیل رزمندگان بدون چون و چرا دستورات را انجام می‌دادند و اطاعت از ولایت فقیه را عملاً در جبهه‌ها به تصویر می‌کشیدند.

انتهای پیام/2296/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول