اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهادکشاورزی هرمزگان اعلام کرد

رشد 50 درصدی تولید عسل در هرمزگان

جهادکشاورزی هرمزگان اعلام کرد: بر اساس نتایج آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل در سال 91 تولید عسل در هرمزگان به 105 هزار و 588 کیلوگرم عسل رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از 50 درصد رشد برخوردار بوده است.

رشد 50 درصدی تولید عسل در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی هرمزگان، بر اساس نتایج آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل در سال 91 تولید عسل در استان هرمزگان به 105 هزار و 588 کیلوگرم عسل رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از 50 درصد رشد برخوردار بوده است.

فرهاد بشیری کارشناس زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی هرمزگان افزود: 90 زنبوردار بومی در شهرستان‌های حاجی آباد، بندرعباس، رودان، میناب، پارسیان و بستک با دارا بودن مجموع 12هزار کندوی زنبور عسل به فعالیت در رشته زنبورداری و تولید عسل اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از استان‌های بسیار مستعد کشور برای پرورش زنبور عسل است، افزود: دمای مناسب هوا در فصل زمستان شرایط مساعدی را از نظر پوشش گیاهی برای پرورش زنبور عسل مهیا می‌نماید.

بشیری گفت: پوشش گیاهی به همراه دمای مناسب در نیمه دوم سال همچنین باعث مهاجرت عده زیادی از زنبورداران سایر استان‌های کشور به هرمزگان برای پرورش زنبور عسل می‌شود و هدف اصلی از انجام این کوچ افزایش جمعیت زنبورهای عسل هر کندو و افزایش تعداد کندوها بوده و تولید عسل هدف بعدی است.

وی یادآور شد: تعدادی از زنبورداران در فصل پاییز برای تولید عسل از گل درختان کنار به هرمزگان کوچ می‌کنند.

مناطق کوچ زنبورداران مهاجر عمدتا در شهرستان‌های حاجی آباد، بندرعباس، میناب، رودان و پارسیان است.

انتهای پیام/2310/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول