اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

تدوین کتاب بوشهر با توجه به موقعیت استراتژی منطقه ضروری است

امام جمعه بوشهر گفت: تألیف و تدوین کتاب بوشهر به لحاظ موقعیت استراتژی و بین‌المللی در طول تاریخ ضروری است.

تدوین کتاب بوشهر با توجه به موقعیت استراتژی منطقه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر با قدردانی از تلاش مسئولان و مردم بوشهر در رسیدگی به زلزله زدگان دشتی، به موقعیت استراتژیک شهرستان بوشهر در طول تاریخ پرداخت و افزود: شهرستان بوشهر در تاریخ حوزه خلیج فارس و جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است به‌طوری که در حوزه خلیج فارس، بوشهر در عرصه تجارت به‌عنوان شهر اول شناخته شده‌ بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر وجود کشتی پرسپولیس در آب‌های بوشهر را نشان از تاریخ این شهر در عرصه نظامی دانست و گفت: این شهر در عرصه فرهنگ دینی به لحاظ ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس اثرات بسیار مهمی در حوزه‌های پیرامون گذاشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان بوشهر در جغرافیای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی جهان دارای جایگاه ویژ‌ه‌ای است، تصریح کرد: بسیار مناسب است در این رابطه با تحقیقات کتابی نوشته شود تا موقعیت بوشهر در طول تاریخ مشخص شود.

صفایی‌بوشهری همچنین بر تدوین سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت شهرستان بوشهر با نگاه مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: در این سند باید افق سال 1404 شهر بوشهر و نقطه راه آن مشخص شود.

امام جمعه بوشهر همدلی و همراهی مردم با رهبر معظم انقلاب را در طول تاریخ بی‌نظیر خواند و گفت: اکنون فضایی که برای تحول، رشد و توسعه شهرستان بوشهر فراهم است همچون موقعیتی بی‌نظیر است.

وی یکی از مسائل توسعه و پیشرفت شهرستان بوشهر را در حوزه عمرانی دانست و گفت: در بافت قدیم بوشهر طرح‌ها مشخص نیست در برخی مواقع شاهد اجرای طرح هستیم و در برخی مواقع طرح متوقف شده است که باید استراتژی این طرح‌ها مشخص شود.

صفایی‌بوشهری بر توجه به مبلمان شهری تأکید کرد و ادامه داد: اکنون جمعیت شهری بوشهر رو به گسترش است و تا 10 سال آینده جمعیت این شهر دو برابر می‌شود که لازم است از هم‌اکنون با نگاه ویژه در جهت سکونت مردم چاره اندیشه شود.

امام جمعه بوشهر ساخت جزایر مصنوعی را یکی از راه‌های توسعه سکونتی دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر بوشهر با کمبود زمین مسکونی روبه‌رو است می‌توان از دریا بدون استحصال زمین و با ساخت جزایر مصنوعی اقدام کرد.

انتهای پیام/66006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول