اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن همدان خبر داد

ساماندهی 236 گلزار شهدای روستایی در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: از ابتدای طرح ساماندهی گلزار شهدا از سال 86 تا پایان سال 91، 236 گلزار شهدای روستایی در همدان ساماندهی شده که 2 هزار و 688 مزار با پیشرفت فیزیکی 100 درصد به اتمام رسیده است.

ساماندهی 236 گلزار شهدای روستایی در همدان

حسن ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه موضوع تثبیت مالکیت اماکن روستایی از مهمترین مسائل و مشکلات روستاییان است، اظهار داشت:‌ این امر باعث بروز مشکلات اجتماعی در این زمینه شده است.

وی افزود:‌ برای ساماندهی امور مالکیت و عمران روستاها، صدور سند بر اساس تبصره 71 قانون دوم با مشارکت بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان تأکید کرد:‌ از مهمترین اثرات این طرح که باعث صدور اسناد مالکیت برای روستاییان می‌شود، می‌توان به مسائلی از قبیل از بین بردن اختلافات مالکیتی، ایجاد امیدواری در روستاها، تثبیت و پایداری نقاط روستایی و ایجاد تضمین‌های مختلف برای بهره‌مندی از تسهیلات گوناگون اشاره کرد.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در برنامه سوم توسعه 150 روستا در سطح استان نقشه‌برداری ثبتی شده و منجر به صدور 28 هزار و 204 جلد سند مالکیت شده است.

ظفری بیان داشت:‌ طی برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز در 608 روستا مجموعاً 116 هزار و 690 جلد سند صادر شده که معادل حدود 5.1 برابر اسناد صادره از ابتدای انقلاب تا قبل از برنامه چهارم بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در 758 روستا نقشه تفکیکی تهیه شده و صورت‌ مجلس تفکیکی آنها برای صدور سند مالکیت به تائید اداره ثبت رسیده است، عنوان کرد:‌ تاکنون بیش از 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در سطح استان دارای نقشه ثبتی بوده و بیش از 125 هزار و 733 جلد سند مالکیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان افزود: از ابتدای طرح ساماندهی گلزار شهدا از سال 86 تا پایان سال 91، 236 گلزار شهدای روستایی ساماندهی شده و در مجموع 2 هزار و 688 مزار منور با پیشرفت فیزیکی 100 درصد به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد:‌ از آغاز فعالیت مسکن شهری تاکنون یک هزار و 386 واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان و 3 هزار و 877 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در سطح استان ساخته و به متقاضیان واگذار شده است.

ظفری با اشاره به آغاز عملیات احداث 356 واحد مسکونی در اواخر سال 90 در شهرستان‌های همدان و ملایر بیان داشت:‌ در ارتباط با طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز تاکنون اقدامات مناسبی توسط این بنیاد در سطح استان در راستای خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد جامعه صورت گرفته است.

وی افزود: در ارتباط با تملک اراضی مورد نیاز برای احداث واحدهای 99 ساله مسکن مهر، با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 72 هکتار زمین در 20 شهر استان، زمین واگذار شده که نسبت به پیگیری صدور اسناد مالکیت اراضی اقدام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه 2 هزار و 169 واحد مسکونی طرح مسکن مهر 99 ساله در قالب تفاهمنامه‌های سه‌جانبه در سطح شهرستان‌های همدان، رزن، فامنین، کبودراهنگ و نهاوند در حال احداث است، ابراز داشت:‌ تمام واحدها برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی و موفق به انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی تأکید کرد: در ارتباط با متقاضیان مسکن مهر تاکنون 11 هزار و 683 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 11 هزار و 288 نفر تأییدیه فرم «ج» خود را اخذ کرده‌اند.

ظفری در پایان خاطرنشان کرد: 8 هزار و 514 نفر به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد 7 هزار و 242 نفر موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند و 3 هزار و 877 واحد نیز به اتمام رسیده و قابل بهره‌برداری است.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول