اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

آغاز کوچ 1900 خانوار عشایر به مناطق ییلاقی

مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز کوچ یک هزار و 900خانوار عشایر از استان به مناطق ییلاقی استان‌های همجوار خبر داد.

آغاز کوچ 1900 خانوار عشایر به مناطق ییلاقی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منوچهر سالاری پیش از ظهر امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: کوچ یک هزار و 900 خانوار عشایر از استان هرمزگان به مناطق ییلاقی استان‌های همجوار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان دارای سه هزار خانوار عشایر است، افزود: از این تعداد حدود یک هزار و 100 خانوار درون کوچ هستند و یک هزار و 900 خانوار نیز برون کوچ بوده و از استان‌های همجوار کرمان و فارس در نیمه دوم سال به مناطق قشلاقی استان در شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان و بندرعباس وارد می‌شوند.

سالاری اضافه کرد: بیش از 800 هزار واحد دامی عشایر از مراتع این شهرستان‌ها تغذیه می‌کنند.

مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: هر ساله از اواسط آبانماه کوچ عشایر به این استان آغاز و مجدد از پایان اسفندماه برای ییلاق به استان‌های مبدا بر می‌گردند که تا نیمه فروردین ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: جایگزینی سوخت فسیلی به منظور حفظ و احیای مراتع، برق رسانی به چاه‌های کشاورزی، اصلاح و بهسازی راه‌ها و آبرسانی سیار از فعالیت‌هایی است که برای عشایر کوچ رو در هرمزگان اجرا شده است.

مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: امسال تاخیر کوچ عشایر به دلیل سرمای زیاد در مناطق ییلاقی استان کرمان است که سبب کوچ عشایر از اواخر فروردین ماه تا نیمه اردیبهشت ماه شد.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول