اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

تمام دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی کشور هوشمند می‌شوند

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از هوشمندسازی تمامی دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی کشور در سال جاری خبر داد.

تمام دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی کشور هوشمند می‌شوند

حجت‌الاسلام حسین دانی امروز در حاشیه آیین تجلیل از دانش‌آموزان دبیرستان علوم معارف اسلامی صدرا کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از مدارس به صورت هوشمند اداره شده و بقیه نیز در سال تحصیلی جدید تبدیل به مدارس هوشمند می‌شوند.

وی با اشاره به تأسیس این مدارس از سال 62 تا کنون بیان داشت: آیت‌الله امامی کاشانی به عنوان نخستین مؤسسه این مدارس در مرحله نخست 27 مدرسه عالی شهید مطهری را در سطح کشور تأسیس کرد و در ادامه چهار مدرسه جامعه الزهرا(س) توسط آیت‌الله طباطبایی تشکیل شد و در ادامه نیز مؤسسات علی‌بن موسی الرضا (ع)، غدیر و حضرت معصومه (س) فعالیت خود را آغاز کردند. 

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از تأسیس پنج تا 10 مدرسه جدید علوم معارف اسلامی صدرا در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این مدارس به صورت رایگان اداره می‌شوند و اولیای دانش‌آموزان در زمینه دروس فوق‌برنامه این مدارس را کمک می‌کنند ضمن اینکه آموزش و پرورش دبیر و اساتید این مدارس را تأمین کرده و توسط سازمان تبلیغات اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

وی، تدریس دروس فوق برنامه در زمینه احکام، اخلاق، عربی و تاریخ اسلامی را از ویژگی‌های این مدارس نسبت به دیگر مدارس دانست و افزود: یکی از شاخصه‌های این مدارس علوم نظری، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف است لذا اهمیتی که این رشته به لحاظ محتوایی در مسائل دینی و قرآنی دارد رشته‌های دیگر ندارد. 

به گفته وی دانشجویان این رشته زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند به دلیل اینکه در زمینه علمی قوی‌تر هستند پذیرش می‌شوند و امتیاز دیگری که دارند گنجانیدن 20 سؤال از دروس عقاید و فقه در کنکور با ضریب سه است که چنین امتیازی در رشته‌های دیگر وجود ندارد.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه از فعالیت هفت مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا در استان اصفهان نیز خبر داد و گفت: این هفت مدرسه دخترانه و پسرانه در سه شهرستان کاشان، شهرضا و نجف‌آباد فعالیت دارند.

دانی همچنین با اشاره به سابقه دو ساله این مدرسه در کاشان یادآور شد: سابقه مذهبی شهرستان کاشان در مسائل مذهبی و استعدادها و پتانسیلی که دانش‌آموزان کاشانی دارند، باعث شده با وجود سابقه دو ساله این مدرسه در کاشان، به لحاظ آموزشی مقام برتر کشور و دانش‌آموزان این شهرستان در امور فوق برنامه نظیر نهج‌البلاغه، احکام، سرود، اذان، اقامه و قرآن رتبه‌های برتر را کسب کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رشته معارف علوم اسلامی از سال 61 تأسیس شده است عنوان کرد: در این مدت افراد زیادی در سراسر کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و یا پست‌های کلیدی کشور در خدمت نظام هستند. 

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول