اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد

تحصیل 12 هزار دانش‌آموز در دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی کشور

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از تحصیل 12 هزار دانش‌آموز در دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی کشور خبر داد.

تحصیل 12 هزار دانش‌آموز در دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حسین دانی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برتر دبیرستان علوم معارف اسلامی صدرا شهرستان کاشان در کانون الزهرای این شهرستان اظهار داشت: از 12 هزار دانش‌آموز دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی در سطح کشور 5 هزار دانش‌آموز در مدارس شهید مطهری، بیش از 6 هزار دانش‌آموز در مدارس صدرا و بقیه نیز در دیگر مؤسسات فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این نوع مدارس از سال 81 با فعالیت مدرسه حضرت معصومه (س) در دماوند آغاز شد بیان داشت: در حال حاضر 102 مدرسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند که 46مدرسه دخترانه و 56 مدرسه پسرانه است.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با بیان اینکه از 27 مدرسه شهید مطهری، 50 درصد دخترانه و 50 درصد پسرانه است ابراز داشت: در این میان مدارس علی بن موسی‌الرضا پسرانه بوده و مدرسه‌های معصومیه و جامعه الزهرا دخترانه است.

دانی، تربیت نیروی انسانی برای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور را از مهم‌ترین اهداف تأسیس دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: توسعه این مدارس یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری برای تربیت نیروی انسانی پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز در این آیین از مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین هدیه برای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز مدارس علوم و معارف اسلامی را راهگشا و مفید دانسته و توصیه کرده است اگر با من مشورت شود خواهم گفت بچه‌های خود را برای تحصیل در این مدارس ثبت نام کنید.

حنطه‌ای با تأکید بر اینکه یک شیعه حضرت علی (ع) در همه ابعاد باید مسلط باشد بیان داشت: دانش‌آموزانی که از دبیرستان‌های علوم معارف اسلامی فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانش‌آموزانی هوشمند و دشمن‌شناس بوده و در مقابل سؤالات جامعه پاسخگو هستند.

وی دانش آموزان این مدارس را به فراگیری زبان‌های عربی و انگلیسی توصیه کرد و گفت: دانش‌آموزان بدون توجه به نمره، با مطالعه زیاد به دانش‌افزایی، معرفت‌شناسی، توجه به تاریخ اسلام و مرور زندگی پیامبر اسلام (ص) اهتمام داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی بسیاری از شبهات دینی در جامعه باشند. 

در این مراسم از دانش‌آموزان برتر دبیرستان علوم معارف اسلامی صدرا کاشان با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول