اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی بنیاد حضرت مهدی (عج) در خراسان‌شمالی:

2 هزار نفر در خراسان شمالی آموزش معارف مهدویت دیدند

مدیر اجرایی بنیاد حضرت مهدی(عج) در خراسان‌شمالی گفت: تاکنون بیش از 2 هزار نفر در این استان دوره مقدماتی و تکمیلی معارف مهدویت را آموزش دیدند.

2 هزار نفر در خراسان شمالی آموزش معارف مهدویت دیدند

محمد عصمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این دوره‌ها شامل 30 دوره مقدماتی معارف مهدویت به ظرفیت یک‌هزار و 500 نفر و همچنین 10 دوره تکمیلی معارف مهدویت با 540 نفر بوده است.

وی برگزاری دوره 240 ساعته تربیت مربی مهدویت ویژه خواهران حوزوی را به ظرفیت 50 نفر از دیگر فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در خراسان شمالی عنوان کرد.

عصمتی تصریح کرد: همچنین دوره 240 ساعته تربیت مربی مهدویت ویژه برادران حوزوی به ظرفیت 40 نفر برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت ویژه آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این دوره‌ها با شرکت کارشناسان رشته معارف و علوم قرآنی تشکیل شد.

به گفته مدیر اجرایی بنیاد حضرت مهدی(عج) در خراسان‌شمالی، برگزاری دوره ضمن خدمت معارف مهدویت مدیران استانی و شهرستانی این استان از دیگر فعالیت‌های این بنیاد در خراسان شمالی به شمار می‌رود.

وی برگزاری دوره ضمن خدمت انتظار و وظایف منتظران برای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی، برگزاری همایش‌های نیمه شعبان و نهم ربیع‌الاول همه ساله، برپایی مسابقه کتاب‌خوانی مهدوی طی دو نوبت در طول سال را از جمله فعالیت‌های این بنیاد برشمرد.

عصمتی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی مهدویت با ظرفیت سه هزار جلد کتاب تخصصی مهدوی و ائمه اطهار و نرم افزارهای مرتبط راه اندازی شده است، گفت: هم اکنون این کتابخانه بیش از 500 نفر عضو فعال دارد.

وی اضافه کرد: توزیع مجلات و کتب مهدوی چاپ شده با 10 هزار جلد بین اعضا و اقشار مختلف در راستای ترویج فرهنگی مهدویت توزیع شده است.

مدیر اجرایی بنیاد حضرت مهدی(عج) در خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این بنیاد در سال 86 با حضور حجت‌الاسلام قرائتی افتتاح شد، گفت: تاکنون فعالیت های چشمگیری در حوزه های مهدوی شناسی، آسیب شناسی مهدویت، غیبت و علل آن، مهدویت و غرب انجام شده است.

وی آمادگی این بنیاد را برای پاسخگویی به شبهات توسط کارشناسان و اساتید مرکز تخصصی مهدویت استان در موضوعات مختلف اعلام کرد.

عصمتی همچنین از برگزاری همایش معارف مهدویت در غرب و پاسخ به سوالات و شبهات با حضور معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور در استان در چهارشنبه همین هفته خبر داد.

وی تصریح کرد: این همایش 9 صبح چهارم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63001/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول