اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور مطرح کرد

پروژه 7میلیاردی کمربندی معطل آزادسازی 250 متر

فرماندار نور با ضروری دانستن تسریع در احداث کمربندی نور- رویان تصریح کرد: منطقی نیست که برای آزادسازی حدود 250 متر از مسیر که ظاهرا 700 میلیون تومان اعتبار هم گذاشته شده، تعلل صورت گیرد.

پروژه 7میلیاردی کمربندی معطل آزادسازی 250 متر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی‌محمد صمدیان بعدازظهر امروز در نخستین جلسه شورای ترافیک سال 92 با ارائه گزارشی از ورود، پذیرش و اقامت مسافران نوروزی در شهرستان نور اظهار داشت: بنا بر آمار ستاد تسهیلات سفر استان، پارک جنگلی نور، پارک سی‌سنگان و تله کابین چالوس بیشترین حجم مسافر را داشتند.

وی ابراز داشت: براساس همین آمار شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی حضور مسافر نسبت به سال گذشته بودیم و به‌طور میانگین 50 هزار نفر اقامت شبانه هم ثبت شد.

فرماندار نور تصریح کرد: حضور، اقامت و تردد این حجم مسافر با توجه به زیر ساخت‌های موجود قطعا موجب افزایش ترافیک و کندی تردد و مشکلات جانبی خواهد شد و نبود کمربندی در این شهرستان هم افزون بر دیگر مشکلات موجب گره ترافیکی می‌شود.

صمدیان با ضروری دانستن تسریع در احداث کمربندی نور- رویان تصریح کرد: منطقی نیست که برای آزادسازی حدود 250 متر از مسیر که ظاهرا 700 میلیون تومان اعتبار هم گذاشته شده، تعلل صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با آزادسازی و ادامه کار این گره کور ترافیکی برای همیشه رفع و شاهد روان شدن ترافیک در این دو شهر به ویژه رویان خواهیم بود.

وی اصلاح و توسعه زیرساخت، ساماندهی حمل و نقل شهری و برون شهری همچنین فرهنگ‌سازی ترافیکی را نیز در کاهش ترافیک و جوانب آن ضروری عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در نور در ادامه به افزایش نرخ کرایه تاکسی و برخی محورهای شهرستان اشاره کرد و افزود: افزایش بهای برخی خدمات مانند نان، کرایه تاکسی و نظیر آن چون عمومیت دارد و مورد استفاده همگانی و یا اکثریت مردم است بلافاصله موضع‌گیری شده و اعتراض انجام می‌گیرد.

وی گفت: اما در دیگر موارد مانند افزایش بهای کالای خانگی یا ساختمانی و... چون عمومیت ندارد و همه اقشار و افراد مستقیم درگیر نیستند این اعتراض‌ها پنهان است چون نیاز ضروری و عمومی نیست.

صمدیان افزود: اگر چه حساسیت‌ها در بخش کرایه‌ها وجود دارد اما از طرفی با توجه به افزایش دیگر خدمات و لوازم خودروها که عموم رانندگان با آن مواجه هستند، منطقی نیست که نرخ کرایه تاکسی و مسافربرهای محورهای شهرستان با همان نرخ‌گذاری دو سال قبل انجام شود.

این مسئول در عین حال بر حفظ حقوق مسافران که بیشتر اقشار کم درآمد، دانش‌آموزان و دانشجویان را شامل می‌شوند، تاکید کرد.

انتهای پیام/86023/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول