اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاش اهالی فوتبال قهرمانی را فدای دستمزد نمی‌کردند

بازی ناجوانمردانه «توپ گرد» در زمین تراکتورسازی!

به راستی که دنیای توپ گرد در کشور ما، عجب دنیای ناشناخته و بی‌قواره‌ای است که هر کسی به خود جرأت می‌دهد از نمد آن، کلاهی از شهرت و ثروت برای خویش بدوزد.

بازی ناجوانمردانه «توپ گرد» در زمین تراکتورسازی!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حال و احوال «مستطیل سبز» در کشور ما به شکل غیرقابل باوری، پیچیده و مرموز شده و مسایل حاشیه‌ای بر متن آن سایه افکنده است.

تیم تراکتورسازی هم به عنوان سمبل ورزش قهرمانی مردم آذربایجان و نماد حضور آنان در عرصه‌های اجتماعی از این قاعده مستثنی نیست. «تراکتورسازی» حالا نه فقط یک تیم ورزشی که درست یا نادرست به مظهر ابهت، شکوه و قدرت مردم آذربایجان مبدل شده است.

بنابراین هر فعل و انعفال بازیکنان، سرپرست و مربیان این تیم می‌تواند بر سرنوشت این تیم و واکنش هواداران اثر بگذارد. همچنان که رفتار و کردار چند بازیکن تراکتورسازی در چند بازی اخیر، برجایگاه این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر و واکنش هواداران تاثیرات عمده گذاشت. موضوعی که نه به صورت تلویحی که از قضا به صراحت مورد تائید مدیر عامل باشگاه نیز قرار گرفت.

موضوع از این قرار است که چند بازیکن این تیم به کم کاری در بازی با تیم‌های استقلال و سپاهان متهم شدند. البته این کم کاری با اظهارنظرهای آنان و البته مدیر عامل باشگاه مورد تایید قرار گرفت. این بازیکنان نیز تاخیر در دریافت دستمزدهای مندرج در قراردادهای چند صد میلیون تومانی خود را دلیل این کم کاری اعلام کرده‌اند که عذر بدتر از گناه است و هرگز در محکمه عدل مردم غیور و دور اندیش آذربایجان محمل قانونی ندارد. اینکه به خاطر مسائل مالی، کسی یا گروهی بخواهند با نماد غیرت و سرمایه نشاط و شور مردم آذربایجان معامله کرده و با احساسات جوانان پرشور منطقه بازی کنند هرگز قابل قبول نیست.

از منظر دیگری نیز می‌توان به این موضوع نگاه کرد. یک کارمند ساده دستگاه دولتی یا غیردولتی اگر از مدیریت سیستم کاری خود ناراضی باشد هرگز نمی‌تواند برای تلافی کم لطفی مدیریت اداره، ساعتی دیر بر سر کار حاضر شده و یا کم کاری کند. چرا که به شدت مورد بازخواست قرار گرفته و مقررات و ضوابط اداری و کاری نیز، مجوز و فرصت این قانون شکنی و حرمت شکنی را نمی‌دهد.

حتی اگر ادعاهای این کارمند به حق و قانونی باشد باید در مرجعی دیگر و بالاتر طرح موضوع شود. اما در تیم فوتبال تراکتورسازی که مظهر شور و شعور مردم آذربایجان است بازیکنی به خود جرات می‌دهد تا برای دست یافتن به حقوق معوقه خویش، با سرنوشت این تیم و احساسات  میلیونها طرفدار و هوادار آن بازی کند.

به راستی که دنیای توپ گرد در کشور ما، عجب دنیای ناشناخته و بی قواره‌ای است که هر کسی به خود جرأت می‌دهد از نمد آن، کلاهی از شهرت و ثروت برای خویش بدوزد.

مستطیل سبزی که دیگر غیرت و تعصب و همّت در آن کم رنگ شده و ابرهای تیره زیاده‌خواهی و قانون شکنی بر آسمان آن سایه افکنده است.

......................................

نگارنده: محمدامین خوش‌نیت

......................................

انتهای پیام/60002 /ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول