اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به اعتقاد اعضای شورای شهر همدان

نرخ جدید کرایه تاکسی در همدان عادلانه است

پیرو اعتراض برخی تاکسیرانان همدان به نرخ کرایه تاکسی، اعضای شورای شهر معتقد به عادلانه بودن این نرخ به نفع مسافر و تاکسیرانان هستند.

نرخ جدید کرایه تاکسی در همدان عادلانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز تاکسیرانان همدان با تجمع اعتراض‌آمیز در یکی از میادین شهر خواستار افزایش منطقی و عادلانه نرخ کرایه تاکسی شدند.

بر اساس اعلام نرخ جدیدی که در دو روز گذشته در همدان اجرایی شد کرایه برخی از مسیرها به آن میزان که باید افزایش نکرده است که با توجه به استهلاکی‌ که تاکسی‌ها در این مسیرها خواهند داشت، رانندگان این مسیرها خواستار افزایش منطقی نرخ تاکسی در این محدوده شدند.

بر همین اساس به سراغ اهالی شورای شهر همدان که مصوبات نرخ تاکسی و اتوبوس از این کانال صورت می‌گیرد، رفتیم اما جز با دو عضو شورای اسلامی شهر همدان موفق به گفت‌وگو با سایر اعضا نشدیم.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص افزایش نرخ تاکسی و نارضایتی برخی تاکسیرانان اذعان داشت: افزایش قیمت داشتیم اما آنچه که صورت گرفته باید در فرمانداری و استانداری تصویب شود.

محمدسعید بیات اظهار کرد: تاکسیرانان نیز با توجه به مشکلات خود صحبت‌هایی دارند که باید با شنیدن آنها نسبت به رفع مشکلات آنها گام برداریم.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ تاکسی بر اساس تورم سالانه محاسبه می‌شود، افزود: در تعیین نرخ تاکسی‌ها باید نقاط دور و خانوارهای پرجمعیتی که روزانه چندین بار سیر زندگی تا مرکز شهر را طی می‌کنند نیز در نظر گرفت زیرا با سه برابر شدن کرایه‌ها افراد دچار مشکل می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان متذکر شد: در تعیین نرخ تاکسی‌ها باید قیمت عادلانه و میانگینی را در نظر گرفت تا هم برای تاکسیران مشکل نباشد و هم خانوارها در محلات برای تردد دچار مشکل نشوند.

وی با تأکید بر اینکه تاکسی با نرخی تردد کند، که کسی متضرر نشود، افزود: در تعیین نرخ کرایه تاکسی باید تورم، تأمین خانواده تاکسی و مسافتی که شهروند محروم جابه جا می‌شود را نیز در نظر گرفت.

به گفته بیات نرخی که اعضای شورای شهر تصویب کرده است، اگر اجرا شود هم مسافر و هم تاکسیران راضی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که مگر آنچه شورا تصویب کرده اجرا نمی‌شود، افزود: ممکن است در برخی از بند‌های مصوبه شورا تغییراتی از سوی شورای سازمان تاکسیرانی و یا استان صورت گیرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها افزایش یافته است اما اکنون این نرخ در شورای سازمان تاکسیرانی و کمیته انطباق در حال بررسی است.

فاطمه باغبان‌بهار افزود: افزایش قیمت‌ در مسیرهای مختلف شهر متفاوت است و شورای شهر پس از بررسی‌ نرخ‌ها در کمیسیون‌های دیگر اعلام نظر خواهد کرد.

وی در خصوص نارضایتی این دسته از تاکسیرانان اظهار کرد: با بررسی که با سایر اعضای شورای شهر صورت می‌گیرد، علل برخی نارضایتی‌های تاکسیرانان نیز بررسی می‌شود.

امیدواریم مسئولان سازمان تاکسیرانی و شورای اسلامی شهر با تعیین نرخ عادلانه موجب رفع سردرگمی و مشکلات مسافر و تاکسیران در سطح شهر شوند تا با خدمات‌دهی با خاطری آسوده در سطح شهر انجام شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول