اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بیش از 15 هزار زائر راهی حرم امام راحل می‌شوند

استاندار اردبیل گفت: همزمان با سالگرد عروج ملکوتی امام راحل بیش از 15 هزار نفر زائر از استان اردبیل عازم مرقد مطهر امام خمینی (ره) می‌شوند.

بیش از 15 هزار زائر راهی حرم امام راحل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت 14 و 15 خرداد ماه اظهار داشت: دنیا امروز تشنه اندیشه و تفکر منور امام راحل است که در این تفکر، اسلام ناب و مبانی ارزشی بیش از هر زمان دیگر تجلی یافته و انقلاب و امام را در اوج اقتدار جهانی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام شهادت‌ها و ولادت‌ها خود بهترین فرصت برای احیای اندیشه‌های نورانی اسلام است، خاطرنشان کرد: همین ظرفیت‌هاست که ملت ما را مقتدر و انقلاب‌مان را در برابر تهدید دشمنان بیمه کرده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه دشمنان در برابر این ظرفیت عظیم حتی از تحریم‌های فلج‌کننده خود نیز نتیجه‌ای نگرفته‌اند، یادآور شد: اندیشه و زندگی امام راحل نیز از این فرصت‌های گران‌سنگ است که باید به خوبی و به تمام معنا از آن استفاده شود تا عظمت جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر حس شود.

نیکزاد ایام رحلت امام (ره) را فرصتی مناسب برای رجعت به تفکر منور بنیانگذار کبیر انقلاب توصیف کرد و گفت:‌ صدا و سیما، رسانه‌ها و تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند در همین راستا برنامه‌های گرامیداشت را پوشش دهند چرا که ما در هر مقطع تاریخی به بازشناخت تفکرات و حرکت تاریخی امام نیاز مبرم داریم.

این مسئول ضرورت آشنایی نسل جوان با نهضت و مبانی اندیشه امام راحل را یادآور شد و عنوان کرد: نهضت امام راحل نهضت تاریخی و حیات‌بخش در قرن معاصر است که می‌توان به خوبی آثار و ثمرات این حرکت عظیم را در نهضت بیداری و آزادی ملت‌ها مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان با اشاره به اینکه این برنامه‌های معنوی و مذهبی و گرامیداشت‌ها چشم دشمن را کور کرده است، بیان داشت: اگر بشریت به حقیقت موضوع واقف باشد به خوبی می‌داند که امام راحل در زندگی ساده اما خدایی خود امروز به قبله قلب‌ها تبدیل شده در حالی که مستکبران روزگار همچون صدام ملعون در اوج خفت و خواری به مرگ ذلت‌بار گرفتار آمدند.

هزینه‌های اعزام کاروان زیارتی امام راحل به صورت متمرکز پرداخت می‌شود

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از اعزام کاروان زیارتی مرقد امام جوانان بیشترین استقبال را می‌کنند، بیان داشت: این استقبال خود پیامی روشن است چرا که صدها دوربین و خبرنگار اشتیاق ملت ایران را در جای جای این کشور به امام راحل به تصویر می‌کشند و آن را نمایان می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید وظیفه و سهم خود را در نشان دادن اشتیاق خود به اندیشه و تفکر امام نشان دهند و با تمام توان در برنامه‌های گرامیداشت 14 و 15 خرداد مشارکت داشته باشند.

استاندار اردبیل با اعلام اینکه کمک‌های مالی به فرمانداری‌ها و ادارات مختلف به صورت متمرکز و استانی و از طریق سپاه انجام می‌شود، ادامه داد: هزینه اعلام شده 100 میلیون تومانی نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و قطعاً در این زمینه رقم نهایی هزینه‌های اعزام، اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود گفت: دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای غیر‌دولتی استان نیز باید در این امر مشارکت کنند و با تهیه بسته‌های فرهنگی و تبلیغی بتوانند در این اعزام‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول