اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور:

آذربایجان‌شرقی 30 تن طلا دارد

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: تاکنون 15 محدوده کانسار و معدن طلا با بیش از 30 تن ذخیره کشف و شناسایی شده است و این استان از نظر ذخایر طلا استانی طلایی و ذخایر طلا و مس آن روز به روز افزایش می‌بابد.

آذربایجان‌شرقی 30 تن طلا دارد

بهروز برنا امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تاکنون 15 محدوده کانسار و معدن طلا با بیش از 30 تن ذخیره کشف و شناسایی شده است.

وی با اشاره شناسایی منطقه انجرد با 300 میلیون تن مس و منطقه مسجد داغی با 100 میلیون تن ذخیره مس و 2 تن ذخیره طلا اظهار کرد: باید به بخش طلای آذربایجان‌شرقی توجه ویژه کرد.

برنا اضافه کرد: هشت نوع ماده معدنی در سطح ملی در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود که می‌توان به مولیبدن مس، طلا و تراورتن، نفلین‌سینیت و کاولند اشاره کرد که باید صنایع معدنی را در کنار آن تعبیه کرد تا تولید آنها معنی‌دار باشد.

وی در تشریح اجرایی شدن ژئوفیزیک هوایی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی ژئوفیزیک هوایی در 6 هزار متر مربع از منطقه جلفا صورت گرفت که منجر به کشف ذخیره آهن در منطقه قشلاق و معدن آستاما با 4 میلیون تن ذخیره قطعی و 10 میلیون تن ذخیره احتمالی طلا شد.

این مقام حوزه زمین‌شناسی کشور از وجود نیم تن ذخیره طلای قطعی و دو تن احتمالی در منطقه نبی‌جان خبر داد و گفت: محیط زیست مجوز شناسایی این ذخیره‌ها را داد ولی الان در مرحله کشف است که باید در این باره نیز مجوز لازم را صادر کند.

برنا اضافه کرد: مرکز زمین‌شناسی تبریز به شمال‌غرب کشور خدمات می‌دهد که اخیراً دفاتری نیز در مرند، اردبیل و ارومیه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول