اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

توجه به منویات رهبری راه توطئه را می‌بندد

امام جمعه سنندج گفت: توجه به منویات مقام معظم رهبری و محقق ساختن رهنمودهای عالمانه ایشان راه تحقق توطئه‌های دشمنان را می‌بندد.

توجه به منویات رهبری راه توطئه را می‌بندد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در قبال مسلمانان تمامی نخواهد داشت و باید هر روز شاهد دسیسه‌های متنوع از سوی دشمنان باشیم.

وی افزود: تسلط بر افکار و عقاید جوانان مسلمانان و تضعیف نیروی کارآمد در کشورهای اسلامی از جمله اولویت‌های کشورهای استعمارگر غربی برای تسلط بر منابع خدادادی مسلمان بوده و در این مسیر نیز آنان با تمام توان رسانه‌ای و تبلیغاتی خویش مشغول به فعالیت هستند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: هوشیاری و بصیرت روزافزون، توجه به منویات مقام معظم رهبری و محقق ساختن رهنمودهای عالمانه ایشان، حفظ وحدت و انسجام ملی و دینی و فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با مبانی دینی و اعتقادی از جمله اموری است که راه تحقق توطئه‌های دشمنان را می‌بندد.

ماموستا مجتهدی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از توطئه گسترده کشورهای غربی در خصوص ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی در جوامع اسلامی با استفاده از ترویج فرهنگ غربی در حوزه ازدواج جوانان به عنوان تهدیدی بزرگ نام برد و افزود: بالارفتن سن ازدواج جوانان زمینه‌ساز انواع ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی بوده و باید هرچه سریع‌تر برای رفع این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری از خانواده‌های کردستانی خواست که مهریه‌های سنگین را برای ازدواج جوانان وضع نکنند و با تأسی از سیره و سنت رسول الله(ص) و ائمه، اطهار(ع) راه را برای ازدواج‌های ساده و به‌هنگام جوانان فراهم کنند.

ماموستا مجتهدی خاطر نشان کرد: هیچکدام از دخترهای ما از حضرت فاطمه(س) والاتر نبوده و هیچکدام از پسرهایمان نیز به جایگاه والای امیرالمؤمنین علی(ع) نمی‌رسند لذا سختگیری در خصوص ازدواج جوانان و وضع‌کردن مهریه‌های سنگین امری زشت و مخالف مبانی اسلامی است.

وی در بخش پایانی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر تقویت روحیه همکاری و تعاون در بین اقشار مختلف مردم تأکید کرد و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نیز خواست که با همت و تلاشی مضاعف برای رفع دغدغه‌های اشتغال جوانان و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/79006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول