اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

مسئولی که خلاف اهداف نظام حرکت کند، منافق است

امام جمعه گچساران گفت: اگر در نظام اسلامی قرار باشد کسی بر خلاف مشی و اهداف مملکتی که به آن تعلق دارد کار کند، سیاست بلد نیست و خائن و منافق است.

مسئولی که خلاف اهداف نظام حرکت کند، منافق است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی این هفته گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با اشاره به دیدگاه اسلام در زمینه سیاست و حکومت‌داری، اظهار کرد: از دیدگاه اسلام سیاست‌مدار کسی است که تمام تلاش و همت وی بر پایه تعالی و رشد جامعه‌ای قرار گیرد که در آن حکومت می‌کند.

وی با تشریح وظایف سیاست‌مداران جامعه اسلامی از دیدگاه اسلام افزود: نخستین اهداف یک سیاست‌مدار و مسئول در جامعه اسلامی اجرای اهداف دولت و نظام اسلامی بوده و این هدف نباید در قالب شعار و گزارش خلاصه شود بلکه باید به منصه ظهور رسیده و اجرایی شود.

حجازی ابراز داشت: مردم در حکومت اسلامی باید اجرایی شدن شعار و اهداف عنوان شده را مشاهده کنند اگر این روش در رفتار و گفتار سیاست‌مداران باشد، ناخودآگاه تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ و اعتقاد به وجود می‌آید.

امام جمعه گچساران یادآور شد: اگر چه بعضی از افراد در نظام جمهوری اسلامی آنچنان که باید به وظیفه خود عمل نکردند و از منصب و جایگاه ولایت اطاعت نکردند اما با این حال مردم به دلیل دینداری و پابندی به اعتقادات از منصب و جایگاه ولایت به ویژه در نقاط خطر حمایت خود را قوی و محکم اعلام کردند.

حجازی تأکید کرد: در موارد عدیده‌ای مشاهده شد که مردم دشمنان را مأیوس و ناکام کردند اگر چه بعضی از سیاست‌مداران آنگونه که باید نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که اساس و پایه نظام  بر مبنای اسلام بوده و رهبر و حاکم نظام بر مبنای اسلام و مذهب تشیع رفتار می‌کند مردم تبعیت و حمایت می‌کنند.

امام جمعه گچساران عنوان داشت: سیاست‌مدار کسی است که بتواند در تعالی و ترقی و مردم جامعه تحت حکومت خود تلاش کند.

حجازی با اشاره به عمده‌ترین وظایف سیاست‌مدار در نظام اسلامی گفت: یکی از وظایف سیاست‌مداران در جامعه اسلامی اقامه حق و دفع باطل بوده و این بدان معنا است که سیاست‌مدار در محدوده اسلام  کسی است که تمام تلاش وی بر پایه زنده کردن حق و از بین بردن باطل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که سیاست‌مداران در جامعه اسلامی باید شناخت کافی از اهداف و خط مشی حکومت اسلامی داشته باشند، متذکر شد: یک سیاست‌مدار در جامعه اسلامی باید بر مبنای مشی حکومت اسلامی تلاش کند و  اگر قرار باشد کسی بر خلاف مشی و اهداف مملکتی که به آن تعلق دارد کار کند، سیاست بلد نیست و خائن و منافق است.

حجازی با اشاره به دوران ریاست جمهوری بنی‌صدر در ایران بیان داشت: بنی‌صدر ادعا‌های زیادی داشت ولی ملت ایران اسلامی با وی برخوردی قاطعانه کرد، بنابراین اگر کسی نماینده، رئیس جمهور، وزیر، امام جمعه و هر مسئولیتی دیگر داشته باشد و از محدوده حق و اهداف نظام اسلامی پا فراتر بگذارد و دیدگاهی خلاف اهداف نظام داشته باشد توسط مردم دفع خواهد شد.

وی با بیان این‌که قدرت نمی‌تواند کسی را حفظ کند، تصریح کرد: آنچه حافظ انسان بوده حق و دفاع از مظلوم است و قدرت نمی‌تواند در مقابل اراده مردم ایستادگی کند.

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی ـ سیاسی جمعه گچساران با اشاره به اهمیت انتخابات در خردادماه سال جاری یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی برای آغاز انتخابات و ایجاد فتنه و اختلاف‌افکنی لحظه شماری می‌کنند زیرا می‌خواهند در همه جای دنیا حضور داشته باشند.

حجازی ادامه داد: در انتخابات اخیر ونزوئلا شاهد کشته شدن چند نفر و دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور بودیم  و این همان اهدافی و تلاشی است که در فتنه 88 توسط آنها با استفاده از بعضی افراد داخلی صورت گرفت.

وی انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری به ویژه شوراهای اسلامی شهر را مهم و حیاتی دانست و گفت: دشمنان در هر برهه‌ای سعی در اختلاف‌افکنی میان مردم دارند و مردم باید در انتخابات شوراها مواظب شیطنت‌های دشمنان در قالب اختلافات قومیتی، طایفه‌ای و حزبی باشند.

انتهای پیام/82014/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول