اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی قم خبر داد

آغاز رقابت پرافتخارترین کشتی‌گیر قم برای کسب دومین طلای آسیا

رئیس هیئت کشتی استان قم از آغاز رقابت پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ کشتی قم در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

آغاز رقابت پرافتخارترین کشتی‌گیر قم برای کسب دومین طلای آسیا

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، تصریح کرد: چهره ارزنده و پرافتخار کشتی استان قم در هجدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، هادی علیزاده ‌پورنیا است که در این دوره از پیکارها برای کسب دومین طلای آسیایی خود تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: در سال 2012 یعنی در اسفند ماه سال 1390 علیزاده ‌پورنیا برای نخستین‌بار همراه با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در شهر گومی کره جنوبی شد و توانست با اقتدار حریفان خود را از پیش‌رو برداشته و قهرمانی آسیا را جشن بگیرد.

رئیس هیئت کشتی استان قم اضافه کرد: در آن رقابت‌ها علیزاده ‌پورنیا بسیار درخشان ظاهر شد و اوج توانمندی و اقتدار این کشتی‌گیر به زانو درآوردن کشتی‌گیر ژاپنی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌جو چین بود.

وی یادآور شد: البته علیزاده ‌پورنیا اکنون با تجربه و میدان دیده‌تر از دوره قبل رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در جام هجدهم به مصاف حریفان می‌رود زیرا این کشتی‌گیر توانا میادین بزرگی همچون انتخابی المپیک 2012 لندن، پیکارهای جام جهانی، سه جام بین‌المللی معتبر اروپا و همچنین مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی دانشجویان جهان را تجربه کرده است.

حلوایی اضافه کرد: علیزاده‌ پورنیا در چهار سال عضویت خود در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف کشتی فرنگی کشورمان موفق به کسب هشت مدال از مسابقات آسیایی، جهانی و بین‌المللی شده است و یکی از امیدهای کشتی و ورزش قم برای حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: این کشتی‌گیر با توجه به اینکه در وزن 74 کیلوگرم به عنوان نماینده کشتی فرنگی کشورمان در هجدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شرکت کرده است، جزو کشتی‌گیرانی است که در روز دوم این رقابت‌ها برابر حریفان خود به روی تشک می‌رود.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: فرنگی‌کاران مطرحی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان و چین حریفان اصلی هادی علیزاده ‌پورنیا در این دوره از پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا هستند اما با توجه به شناخت بسیار بالا و دقیقی که از این کشتی‌گیر داریم، یقین دارم اگر اتفاق خاصی نظیر اشتباه داوری رخ ندهد، علیزاده پورنیا دومین بار متوالی قهرمانی آسیا را به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/78002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول