اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران آبیک اعلام کرد

نحوه پذیرش مدرس در حوزه علمیه آبیک

مدیر حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک از پذیرش مدرس برای تدریس در این حوزه علمیه خبر داد و نحوه این پذیرش را اعلام کرد.

نحوه پذیرش مدرس در حوزه علمیه آبیک

فاطمه لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک در خصوص شرایط پذیرش مدرس در حوزه علمیه اظهار داشت: اعتقاد به دین اسلام و مذهب امامیه، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و التزام به ولایت فقیه، داشتن صلاحیت‌های اخلاقی و اجتماعی و التزام به شئونات حوزوی، داشتن سلامت روحی و روانی و فاقد بیماری‌های جسمانی مانع تدریس، داشتن صلاحیت‌های علمی و مهارتی برای تدریس، اشتغال و یا اتمام سطح سه حوزه علمیه و تأهل برای برادران با 28 سال سن از شرایط پذیرش اساتید برای حوزه علمیه است.

وی افزود: افراد پس از موفقیت در مصاحبه علمی، مهارتی، تعیین سطح کمیسیون امور اساتید مرکز و سایر مراحل گزینش، مشغول به تدریس می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: افراد متقاضی به تدریس در حوزه علمیه می‌توانند برای ثبت نام تا پنجم اردیبهشت ماه جاری به آدرس خیابان مصلی، طبقه فوقانی دفتر امام جمعه شهر آبیک حوزه علمیه زینبیه خواهران مراجعه کنند که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 2822686- 0282 تماس حاصل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اولویت پذیرش با خواهران متقاضی در شرایط مساوی، داشتن تألیف و تحقیق در زمینه‌های مربوط و گذراندن دوره‌های مهارت‌های تدریس است.

لطفی با بیان اینکه امسال آزمون کتبی برای پذیرش طلبه حذف شده است، تصریح کرد: برای سال جدید 70 نفر از خواهران برای سطح دو (کارشناسی) به صورت تمام وقت، پاره وقت و نیمه حضوری ثبت نام کرده‌اند که مدرک دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند.

وی یادآور شد: اسامی قبول شدگان نهایی 19 تیر ماه از طریق سایت حوزه علمیه اعلام و یا افراد می‌توانند برای آگاهی از قبولی به حوزه علمیه خواهران زینبیه آبیک مراجعه کنند.

این مسئول یادآور شد: برخی از دروس عمومی افرادی که کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند نیز معادل سازی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک همچنین از اهدای 400 جلد کتاب از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه شهر مقدس قم برای تجهیز کتابخانه این حوزه علمیه خبر داد و گفت: کتب اهدایی دارای 360 عنوان کتاب است و از کتاب‌های اهدایی می‌توان به کتاب‌هایی با موضوعات قرآنی، مذهبی، حقوق خانواده، مهدویت، تاریخی، اعتقادی، حدیث، تفسیر، مسائل تربیتی، احکام، آثار امام راحل و شناخت ائمه اطهار (ع) اشاره کرد.

علم‌آموزی دینی زنان از مردان ضروری‌تر است

لطفی علم‌آموزی دینی زنان جامعه را از مردان ضروری‌تر دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه امروز جایگاه خانواده در جامعه تضعیف شده است، مطلوب است بانوان برای تهذیب و خودسازی و نیز تربیت نسلی مفید و مؤمن برای آینده کشور، علوم دینی را بیاموزند که نقش حوزه علمیه در تحقق این امر غیر قابل انکار است چراکه در تقویت بنیه دینی، اعتقادی و معنوی خانواده می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی از تهیه زمین برای احداث حوزه علمیه خواهران در جنب اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خبر داد و افزود: در صورت تهیه نقشه سازه حوزه علمیه از سوی مهندسی مرکز حوزه علمیه شهر مقدس قم و تأمین اعتبار آن از سوی مسئولان شهرستان، کلنگ احداث این مجموعه به زمین زده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از وجود طلاب در مدارس، مساجد، دانشگا‌‌ه‌ها و حوز‌ه‌ها استفاده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک با تأکید بر اینکه طلاب باید برای قرب الهی و خالصانه در کلاس‌های حوزه علمیه شرکت کنند افزود: طلاب از شاگردان غیر حضوری حضرت زهرا (س) و امام صادق (ع) هستند و این علوم از آنان به دست ما رسیده است بنابر این باید همانطور که آنان خواسته‌اند، تربیت شویم و در راه آنان ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام/77006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول