اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور

کمیته امداد منشأ برکات فراوانی برای محرومان است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، کمیته امداد را منشأ برکات فراوان دانست و گفت: کمیته امداد منشأ برکات برای زندگی محرومان جامعه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بوده است.

کمیته امداد منشأ برکات فراوانی برای محرومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی بوشهری در دیدار نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد با اشاره به جایگاه مقوله امداد در حوزه علمیه اظهار داشت: همه به گونه‌ای امدادگر هستیم چون مسئولیت ایتام آل محمد(ص) به حوزه‌ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهند نام دیگر ما را به غیر از نام طلبگی بشناسند مسئولیت ایتام آل محمد است، خطاب به مسئولان کمیته امداد گفت: ما با شما در این زمینه مشترک هستیم؛ اگر شما سرپرستی ایتام را دارید و مشکلات زندگی آنها را برطرف می‌کنید به ما هم سفارش شده است از ایتام آل محمد(ص) سرپرستی کنیم و نگذاریم اینها در دام دشمنان از نظر فرهنگی گرفتار شوند و در حقیقت رسالت مراجع، اساتید و بزرگان ما همین است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) را منشأ برکات فراوانی دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد منشأ برکات برای زندگی محرومان جامعه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه حقیقتاً کمیته امداد در تثبیت نظام کارساز بوده است، یادآور شد: کمیته امداد یک نوع آرامش در محیط‌هایی که همیشه ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان باشند و از آن طریق به نظام لطمه وارد کنند ایجاد کرده و مدافع سرسختی برای نظام بوده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: کمیته امداد اجازه نداده است دشمنان بین محرومین رخنه کنند و پای درد دل محرومان جامعه بنشینند و نظامی را زیرسوال ببرند؛ کمیته امداد با محبت‌ها و کار کریمانه و سخاوتمندانه این سوژه را از دست دشمنان گرفته است و این کار کمیته امداد از این نظر کار بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه حضور کمیته امداد در عرصه‌های مختلف غیر قابل انکار بوده است تصریح کرد: امروز در حوزه، دانشگاه و دیگر مراکز آموزشی، فرزندان زیرپوشش کمیته امداد کم نیستند و تا آنجا که مقدور بوده حمایت شده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: البته ما می‌دانیم شما به وضع موجود قانع نیستید و می‌خواهید چند برابر این امکاناتی که در اختیار دارید خدمت‌رسانی انجام دهید.

وی با اشاره به نگاه بلند اسلام به مسئله کمک به محرومان ابراز داشت: نگاه‌های محدود و تنگ‌نظرانه و حس بخل که گاهی ظهور و بروز پیدا می‌کند بر خلاف نگاه بلند اسلام است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تاریخچه امداد به عصر رسول‌الله (ص) بر می‌گردد تاکید کرد: در حقیقت امداد شیوه همه انبیاءالله بوده است و منحصر به اسلام ما نیست و در سیره تمام انبیاءالله حساب ویژه‌ای برای کمک به فقرا باز شده‌ است.

وی با اشاره به روایتی از فاطمه زهرا (س) گفت: صدیقه طاهره (س) انفاق در راه خدا، تلاوت قرآن و نگاه به چهره پیامبر (ص) را محبوب‌ترین‌ها در نزد خود می‌دانست.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: کمیته امداد و خادمان این نهاد با این نگاه و با فرهنگ فاطمی رشد کرده‌اند و لذا کار تک‌تک شما کار عبادی است.

وی با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) گفت: آن حضرت می‌فرماید کسانی که نمی‌توانند به ما برسند و ما را همراهی کنند، فقرای شیعه ما را به جای ما مورد اکرام قرار دهند و چه مدال و جایزه‌ای از این بالاتر است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود شرایط جامعه را شرایط ویژه‌ای دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری بحث پیچ تاریخی که مطرح کردند از واژه‌های ماندگار در تاریخ سیاسی کشور ما است.

وی با اشاره به تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان، شرایط داخلی کشور و نزدیکی به انتخابات اظهار داشت: این موارد شرایط حساسی را برای ما رقم می‌زند که تدبیر، تصمیم‌گیری، اقدام به هنگام و به موقع کار بسیار مهمی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نزدیکی به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بحمدلله مجموعه‌های همراه با انقلاب و طرفدار انقلاب بر اساس احساس مسئولیت در قصه انتخابات ورود کردند.

وی با بیان اینکه اصل ورود به عنوان تکلیف، بسیار مهم است، تصریح کرد: اما اگر این ورود مدیریت نشود گاهی از اوقات ممکن است این ورود‌های متعدد، ما را از هدف مقدسی که 34 سال است دنبال می‌کنیم جدا کند و عقب بیندازد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه وعده ما به خودمان و به بشریت، اتصال این انقلاب به ظهور حضرت بقیةالله (عج) است، یادآور شد: برای چنین انقلابی سرمایه‌گذاری جدی لازم است و باید از آبرویمان مایه بگذاریم و هر گونه که می‌توانیم در این راه قدم برداریم.

وی با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان یک رهبر رشید، بصیر، آگاه، تیزبین و هوشمند در میانه میدان هستند، خاطرنشان کرد: این نعمت بزرگی است که خدای بزرگوار نصیب نه تنها ملت ایران بلکه همه کسانی که دل در گرو انقلاب ما دارند کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: وظیفه آحاد جامعه، مردم، مسئولان و سیاسیون این است که با رهبری همدل و همگام باشند و با تلاش این کشتی را به ساحل نجات برسانیم.

وی افزود: ما امیدواریم و از لطف خداوند هم مایوس نیستیم امداد‌های خداوندی در مراحل مختلف انقلاب به سراغ مردم ایران آمده است و در طول این 34 سال امداد‌های الهی فراوانی دیده‌ایم و ان‌شاءالله از این مرحله هم به سلامت بیرون خواهیم آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: این پیچ تاریخی را به یک مسیر مستقیم و صراطی هم برای خودمان و هم برای دیگران تبدیل خواهیم کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به زلزله بوشهر از حضور نیروهای کمیته امداد در کمک به حادثه‌دیدگان زلزله قدردانی کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) مجموعه‌ای است که همیشه در میدان حضور دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری مشکل اصلی زلزله‌زدگان بوشهر را گرمای زودرس هوا دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله مشکلاتی را برای زلزله‌زدگان در چادرها ایجاد کرده است که امیدواریم برای رفع این مشکل نیز چاره‌اندیشی شود.

وی اظهار داشت: بحمدلله مسئولان برای آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده شروع به کار کرده‌اند.

انتهای پیام/78010/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول