اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

سرعت و دقت در رسیدگی، مطالبه به حق جامعه از دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سرعت و دقت به همراه حفظ کیفیت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی جزو مطالبات حقیقی مردم است.

سرعت و دقت در رسیدگی، مطالبه به حق جامعه از دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی ظهر امروز در نشست فصلی قضات استان با قدردانی از همت شایسته مجموعه پرسنل استان در سال گذشته اظهار داشت: پیشبرد اهداف ترسیمی بدون برنامه مدون امکان‌پذیر نمی‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برنامه‌ریزی دادگستری نظارت را اصل محوری در دستیابی به اهداف دانست و بر نظارت‌های درون سازمانی مدیران قضایی استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال یادآور شد: برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی، دستگاه قضایی استان با تمام توان وارد میدان شده است.

رضایی به اهمیت حفظ و ارتقای استقلال قضایی اشاره کرد و گفت: اجرای عدالت بدون استقلال قاضی نمی‌تواند صورت گیرد.

این مسئول بیان داشت: زمانی مردم طعم شیرین اجرای عدالت را می‌چشند که قاضی در محکمه مافوقی جز خدا و قانون نداشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اتقان و استحکام آرای قضایی را از جمله موارد تاثیرگذار و محوری در اقتدار قوه قضائیه دانست.

رضایی همت و حساسیت عمومی برای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات و ترویج و گسترش فرهنگ برادری و صلح و دوستی را مهمترین راه چاره برون رفت از مشکلات اجتماعی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: دین حیات‌بخش و آسمانی اسلام بهترین دستورات را برای سعادت دنیوی و اخروی در اختیار بشریت قرار داده و به هر اندازه در اجرای دستورات توفیق باشد به همان اندازه مشکلات و هزینه‌ها کمتر خواهد بود و حجم زیاد مشکلات به فاصله و دوری زیاد از دستورات دینی وابسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر نشست فصلی قضات استان اردبیل و معاون آموزش رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری نشست فصلی قضات، شناسایی نقطه ضعف‌ها برای از بین بردن و نقطه قوت‌ها جهت تقویت و ارتقا را از جمله این اهداف دانست و از تحولات سال گذشته دادگستری استان اردبیل به حماسه قضایی تعبیر کرد و بر تداوم این حماسه قضایی در سال جدید تاکید کرد.

علی اعتمادی با اشاره به لزوم ارتقای مستمر و روزمره دانش قضایی در دستگاه قضایی گفت: دانش محوری از خصوصیات برجسته قوه قضائیه است و پشتوانه هر تصمیم و دستور و حکم قضایی، دانش و علم می‌باشد.

وی از تصویب و ابلاغ قریب‌الوقوع آیین‌نامه آموزش ضمن خدمت قضات در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد این اقدام در جهت انسجام و ارتقای برنامه‌های آموزشی و علمی دادگستری‌ها تسهیل‌کننده و مثمرثمر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست فصلی، مهدی کریمی، انور اسکندرزاده، ابراهیم نجفی، مرتضی بیرام‌زاده، غلامرضا مهدوی و یوسف خدادادی از مسئولان تشکیلات قضایی استان هرکدام به طور جداگانه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود به تشریح نتایج بازرسی‌ها و ارزیابی‌ها از حوزه‌های قضایی تابعه بر اساس ماموریت محوله پرداختند و اقدامات و تحولات دادگستری کل استان اردبیل در یک سال گذشته را بی‌سابقه دانستند.

کاهش چشمگیر ورودی پرونده‌ها، افزایش صلح و سازش در استان، کاهش اوقات رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی، بهره‌گیری مطلوب از فناوری، ارتقای کیفیت آرا و افزایش مشارکت مردم در سرنوشت قضایی خویش در استان که منجر به دستیابی دادگستری کل استان اردبیل به رتبه‌های برتر کشوری و صعود از مراتب پایین به جایگاه برتر خدمت‌رسانی در طول یک سال گذشته شده، از جمله محورهای مورد اشاره بازرسان تشکیلات قضایی استان در گزارش‌ها بود.

بیان نیازمندی‌ها و مشکلات نمایندگان قضات استان بخش دیگری از برنامه‌های نشست بود که موارد مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/62004/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول