اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولید 3 هزار و 546 تن ماهی قانع‌کننده نیست / تولید 900 هزار تن بچه ‌ماهی زینتی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید 3 هزار و 546 تن انواع ماهیان و آبزیان در استان قانع‌کننده نیست و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند.

تولید 3 هزار و 546 تن ماهی قانع‌کننده نیست / تولید 900 هزار تن بچه ‌ماهی زینتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی ظهر امروز در مراسم معارفه نخستین مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار کرد: بخش کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی در کشور بوده و در سالی که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی مزین است وظیفه ما بیش از پیش ایجاب می‌کند تا برای برقراری این امنیت واقعی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر تامین مواد غذایی سالم هموطنانمان در کشور وظیفه داریم مواد غذایی سالم و بهداشتی سایر مناطق جهان را نیز در حد وسع و توان تامین کنیم تا از این طریق ارز‌آوری را برای کشورمان شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در این بین تامین پروتئین حیوانی در کشور جزو اولویت‌ها محسوب شده و جایگاه والایی دارد، ادامه داد: استفاده از پروتئین حیوانی به ویژه گوشت آبزیان نه تنها بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابتی و تنفسی را تعدیل می‌کند بلکه در حد امکان به سلامتی بیشتر کمک خواهد کرد.

عبد‌ایمانی افزود: با مصرف ماهی 25 درصد بیماری‌های قلبی عروقی، 25 درصد بیماری‌های تنفسی، 20 درصد سرطان‌ها و 50 درصد بیماری‌های ناشی از دیابت کنترل شده و به حداقل می‌رسد.

این مسئول با اشاره به وجود ترکیبات مفید پروتئین آبزیان تصریح کرد: علاوه بر امگا 3 ماهی دارای مواد پروتئینی A ،B ،D و K است که تغذیه از این طریق سلامت کامل را به ارمغان می‌آورد.

*اردبیل 1636 دهنه چشمه قابل استحصال در بخش آبزی‌پروری دارد

به گزارش فارس از اردبیل، عضو شورای برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در اردبیل بیش از هزار و 636 چشمه، 171 مورد قنات، 5 هزار و 300 دهنه چاه و 45 سد قابلیت بهره‌برداری در حوزه آبزی‌پروری را دارد، گفت:‌ در این زمینه اردبیل به عنوان یک استان غیر‌ساحلی از قابلیت بی‌شماری در پرورش آبزیان برخوردار است.

عبد‌ایمانی از احداث 300 واحد استخر و مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر برای پرورش 8 هزار تن ماهی در این استخرها خبر داد و یادآور شد: تولید ماهی در رود ارس و پایاب سدهای خداآفرین و دشت فتحعلی جزو اولویت‌هاست.

وی ظرفیت تولید ماهی در سد سبلان به شکل پرورش آبزی در قفس را هزار تن اعلام کرد و افزود: بر اساس مطالعات در سد یامچی نیز توانمندی تولید 4 هزار تن آبزی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به استعدادیابی شهرستان مشگین‌شهر و رودخانه خیاو‌چایی برای پرورش 4 هزار تن ماهی اشاره کرد و گفت: در منطقه میامن و مشکول خلخال نیز ظرفیت تولید 800 تن آبزیان متنوع وجود دارد.

عبد‌ایمانی اضافه کرد: بر اساس استعدادیابی و مطالعات انجام شده در دو سال اخیر این بستر وجود دارد که 17 هزار و 800 تن ماهی در استان تولید شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 546 تن تولید ماهی را در استان شاهد بودیم که این رقم به هیچ‌وجه قانع‌کننده نیست.

به گزارش فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود همچنین از تولید 6 میلیون قطعه بچه ماهی و 900 هزار تن بچه ماهی زینتی در استان به ویژه بچه ماهی استخرهای سر‌د‌آبی خبر داد و گفت: 300 واحد مزرعه و 400 استخر برای تولید آبزیان داریم که در کنار آن از ظرفیت سدهای معیشتی نیز مدیریت جدید باید با تجهیز منابع، امکانات و پرسنل استفاده کند.

انتهای پیام/62003/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول